50 cc motosiklete Trafik Sigortası Yaptırmazsak Ne olur?

50cc motosikletlerde sigorta zorunlu mu değil mi, buna hangi yasa izin veriyor, kaza anında ne olacak, hasarı kim karşılar, istersek sigorta yaptırabilir miyiz, yaptırırsak ne olur?
Bu videoda 50cc motosikletlerde ki trafik sigortası muafiyetine değiniyorum. Firmalar tarafından avantajmış gibi paylaşılan, sürücüler tarafından detayları bilinmeden beğenilen bu uygulama gerçekten yararlı mı, yoksa ileride karşılaşılacak bir kaza da ne tur durumlar yaşarız?
Bilindiği gibi trafiğe çıkan her aracın yaptırması gereken 'zorunlu trafik sigortası', 50 cc motosikletlerde zorunlu değil. Bunun sebebi 50cc 'lik bu araçların L1 sınıfına dahil olması ve kağıt üzerinde motorlu bisiklet olarak görünmesi. L1 sınıfı araçlar, 45 km/h geçmeyen, silindir hacmi ise 50 cc geçmeyen araçlar demek.
Yasalar tarafından bir nevi oyuncakmış gibi görünüp motosiklet ehliyeti yada sigorta istenmeden trafiğe çıkmasına izin verilen bu araçlar, kaza anında her iki tarafa da ciddi zararlar açacaktır.
Firmaların pek hoşuna gitmeyecek olan bu konuları, bu videoda sizler için detaylıca anlattım. İşinize yarayacağını düşündüğüm bu vidoyu sonuna kadar izlemenizi ve paylaşmanızı tavsiye ediyorum.
Abone olmak için► goo.gl/LuU8ex
SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİM
Trafik Günlüğü Serisi►goo.gl/49NwEh
Test ve inceleme videoları ►goo.gl/U6NV1k
Ankara'yı Geziyorum ► goo.gl/v8QvMj
Bakım Onarım Kendin yap ► goo.gl/nn2YTN
Türkiye'de Trafik kazaları sizden gelenler ► goo.gl/gNj9Cp
Kolaçan soruyor bilgi yarışması ► goo.gl/EPU66d
Moto kuryelik rehberi ► goo.gl/sDu9ov
SOSYAL MEDYA HESAPLARIM
Web: www.kolacan.com.tr
facebook.com/Kolacanvlog
twitter.com/Kolacanvlog
instagram.com/kolacanvlog
www.twitch.tv/kolacan
iletişim ► kolacanvlog@gmail.com
Merhaba ben Kolaçan 16 yıllık moto kuryelik, 670 bini aşkın kilometre, tecrübemle videolar, çekiyorum, Çoğunlukla motosiklet, videoları çeksem de, bu kanal da oyun, gaming , eğlence , challenge, komedi , şaka , şarkı, spor, vlog , montaj , motosiklet, bakım, tamir, güvenli sürüş, eğitim, ekipman, inceleme, test, sürüşü gibi farklı videolarda görebilirsiniz.

Herunterladen

YORUMLAR

  • Kolaçan’a destek olmak için videoyu beğenmeyi ve paylaşmayı unutmayın 👍🏻 Bana instagramdan ulaşabilirsiniz instagram.com/kolacanvlog

    KolaçanKolaçan7 aylar önce
  • 50 CC motorsiklete sigorta yapiliyomu

    Mert BalacMert Balac12 gün önce
  • Motor değerrinden fazla sigorta parası alınırsa kimse yapmak istemez niye çok akıllılar dşürsünler deyerine göre alsınlar

    Ahmet KilicAhmet Kilic29 gün önce
  • Katılıyorum sisgorta olmalı. Bu düzenleme yapılmalı.

    ahmet haydar tarhanlıahmet haydar tarhanlıAylar önce
  • hayır

    Herşey DahilHerşey Dahil2 aylar önce
  • Yanlış bilgi veriyorsun sayın kolaçan! 50 cc'lik motosikletlere sigorta yaptırmak zorunlu değil demek yanlış. 50 cc'lik motosikletler kanunen sigorta kapsamı dışında. Sigorta şirketleri uyanıklık yapıp 50 cc'lik motorlara poliçe kesiyor. Ancak kaza halinde araç kapsam dışı olması sebebi ile sigorta şirketi tarafından karşı tarafın zararı için ödeme yapılmıyor. Burada iyice arastırmadığın ve bilgi sahibi olmadığın konularda milleti yanlış yönlendirme bence. Sigorta şirketlerini zengin etmek istiyorsan orası ayrı! Hey gidi rahmetli Barkın bey...Senin gibisi gelmedi ve malesef gelmeyecek...

    oguzhan ozcelikoguzhan ozcelik3 aylar önce
    • Söylediğim aynı şeyleri kelime değişikliği yaparak farklı yorumlayıp yine aynı şeyi söylemişsin :) Sigorta yaptırmak zorunlu değil, çünkü ben yaptırmak istiyorum diyen yaptırır ama yapılsa da ödeme yapılamaz. Ayrıntılı bir şekilde açıklamışım buna yanlış yönlendirme denilemez. Ya tam izlemenişsin yada olumsuz eleştiri yapmak için kendince yorumlamışsın.

      KolaçanKolaçan3 aylar önce
  • kasko yapsak ?

    Niye SoruyonNiye Soruyon3 aylar önce
  • 50 cc motor kanunda hız sınırı sehir içi 30 kara yollarında 45 ki bu hızlardaki kazalarda zaten can kaybı yaşanması çok zor hasar olur sadece oda polis çağırınca tutanak tutulup vuran mecbur ödeyecek

    Motor MeraklısıMotor Meraklısı4 aylar önce
  • Peki 50ccye çarparlarsa ne olur hep biz mi dikkatsisiz bugün çarptılar bana mesela 50cc ile giderken ben ne olacak bana polis suçu karşıya verdi benim revolt rs3 ne olacak

    Metecan IşıkMetecan Işık5 aylar önce
    • @Kolaçan sigortası mı karşılar

      Metecan IşıkMetecan Işık5 aylar önce
    • Bişey olmaz karşı taraf hatalıysa masraflarını karşılar 👍🏻

      KolaçanKolaçan5 aylar önce
  • abi şimdi doğru anladım dimi ben sigorta yaptırsakta sigorta hiç bir şeyi karşılamıyor 50cc kullandığım için. Ayrıca ben üniversiteye gidip gelmek için düşünüyordum. Ev ile okul arası 9km tutuyor 50 cc rahat olur diye düşünmüştüm.

    mertcan anliatamermertcan anliatamer5 aylar önce
  • Güzel anlatmışsın abi emeğine sağlık binek araç kullanıyorum. Trafikte sigortasız araç çok sakıncalı nasıl kişinin ehliyeti olması gerekiyorsa kullanılan her aracın yani kas gücüyle çalıştırılmayan bisiklet vb. Hariç tüm motorlu elektrikli araçların sigortası olmalı. Hele o elektirikliler sessiz sessiz geziyorlar. Motor sesi olmadığı için fark edilmeside zor. Zaten küçücük motor. Bizim insanımızda malesef spor yapma alışkanlığı olmadığı için elektirikli bisikletler dolu her yerde. Normal bir günde bisiklet süren biri rahatlıkla aralarda dinlenmesi kaydı ile 60 70 km bisiklet sürebilir

    Night KingNight King5 aylar önce
  • Başıma benzer olay geldi bu elektrikli motorlarda b ehliyet olur yok ehliet gerekmez gibi saçmalıklar var ben vurdum birine altında elektrikli motor ne motor ehliyeti var ne plakası sanıyor ki yasal ama öyle değil hepsi gerekliymiş 2500 w üzeri olduğu için onun başı yandı sizde dikkatli olun

    metehan çobanoglumetehan çobanoglu5 aylar önce
  • Mondial e mon’ a ehliyet gereklimi ?

    PUBG - VORTEXPUBG - VORTEX5 aylar önce
  • Japonyada 400cc ye kadar vergi ve muayeneden muafdır sigorta vardır. 50cc değil L1 sınıfı dünyanın her yerinde moped sınıfında geçdiği için sigorta ve bilumum şeyde muafiyeti var. Ama büyük şehirlere çoğu sokulmaz daha çok kırsal ve yazlık bölgelerde yani L1 izni olan yerlerde sürülebilir.. Türkiye de 5 bin liralık motora 500tl sigorta olmaz.. Bu 50 bin liralık motora 5 bin tl trafik sigortası çıkartılması gibi bir şey. Light hafif 30-50 tl arası basit bir sigorta çıkarmaları lazım..

    Emre StillEmre Still5 aylar önce
  • 2013 model honda crf 250 l motoruma 450 tlye sigorta yaptırdım mtorun değeri ortalama 15000 tl aynı ay 2017 skoda superb aracımı 450 tl ye sigorta yaptırdım değeri 170 000 tl böle saçmalık olurmu bu motorların sigortalarını biraz düşürmeleri lazım...

    yusuf şahinyusuf şahin6 aylar önce
    • orantı olmaması çok doğal. çünkü sigorta senin kendi motosikletine gelen zararla ilgilenmiyor. ölüm, yaralanma, verilen zarar, kaza riskiyle ilgileniyor. istersen 150 bin liralık motosiklet kullan yine sigorta o kadar çıkacak.

      Bahri GünebakanBahri Günebakan5 aylar önce
    • Yüzdeli hesaba vurursak sigorta ücreti motorsikletin değerinin %3'üne, otomobilin %0.26'sına denk geliyor. Orantı yok hakikaten.

      hasan samed usluhasan samed uslu5 aylar önce
  • 50 cc motorun bisikletten farkı yok ... bence sigorta olmaması çok normal... bu mantıkla düşünürsek bisikletlerinde sigorta yapılması lazım onlarda bu hızlara ulaşıyor zaten...

    yusuf şahinyusuf şahin6 aylar önce
  • 50cc motor var bende dengesizin biri geldi vurdu tutanal tutulda hata bende diyor çektik servise 3 4 gün sonra servis aradı senin sigortan olmadığıniçin kayıt açamadım sigorta yaptır bi bakalım dedi sigorta 644 tl ye yaptırdım şimdi ne olacam

    Osmanlı TorunuOsmanlı Torunu6 aylar önce
  • 100 125 cc almak yerine devlet 50 cc sigorta zorunluluğu getirse daha kolay. Çünkü insanların bir çoğu 50 cc yi işten eve evden işte gitmek motor ehliyeti almakla uğraşmayıp b sınıfı ehliyetle kullanmak için alıyor. Ayrıca cup motorların bir çoğu yarı otomatik ve ilk defa motor kullanacak biri için tehlikeli olabilir kalkışı seri çünkü.

    Hakan SoyerHakan Soyer6 aylar önce
  • peki 250 cc ye binen adam sigorta yaptırmazsa da aynı şeyler geçerli değil mi ?

    abbas yolcudurabbas yolcudur6 aylar önce
  • 50 değil 10 cc de bile sigortasızx kaza yapsan katrilyonlar kurtarmaz seni heleki ölüme sebebiyet verirsen vay haline öl daha iyi

    Gny BozGny Boz6 aylar önce
  • hocam şimdi diyelim ki dönel kavsaktayız hızımız 30kmh civarı gidon mu cevirerek dönmeliyiz yoksa soldan tam tur dönmek için sol elcigi iterek mi dönmeliyiz nasıl dönmeliyiz baba her yerde kontra verilir mi mahalle arası dönüşlerde mesela:D

    Hero ZeroHero Zero6 aylar önce
  • Ağzına yüreğine emeğine sağlık motorcu dostu kolaçan usta yolun açık olsun 🙏

    Mehmet YildirimMehmet Yildirim7 aylar önce
  • Hep Kötü durumları düşünerek yargılarsan 50 cc kötü .. ama adam kullandığı küçük ve düşük güçlü motora niye birton para verrsin sigortaya ..

    Onur SeverOnur Sever7 aylar önce
  • Bu konuya bu kadar kafayı takana kadar trafikte gezen plakasız motorları takmanı tavsiye ederim. Bi kulak arkası 50 cc kaldı onun için de insanların cebinden paraları çıkarttırın tam olsun. Suriyeliler plakasız cg motorlarla kağıt topluyorlar kimse gık demiyor. Bu konular daha önemli.

    agresivan mostaragresivan mostar7 aylar önce
    • @Kolaçan ben bulamadım link verir misin ?

      agresivan mostaragresivan mostar7 aylar önce
    • Onlarla ilgili de video yaptım. Bizde yanlışa yanlış doğruya doğru...

      KolaçanKolaçan7 aylar önce
  • Selamlar mevlüt bey. Beklenen videoydu yeni fırsat buldum. Daha öncede demiştim. Trafik kazaları 63 km hızlarda test ediliyor ve araçlar ona göre puanlamaya giriyor. Hem araç hem can güvenliği yolcu yaya vs vs. 50cc motor gücü 2 beygir 3 beygir neyse. (HP HORSE POWER) beygir gücü denilip geçiliyor. 1 beygir 1 at gücünün bir ağırlığı çekmesi ile ölçülür eski zamanlardan, aslında buhar makinalarının gücünü insanlara aktarmak için kullanılan yöntem diyelim. Bir ağırlığı durgun halden hareketli hale getirmesi. 1 beygir gücü bir insanda çok ciddi hasara neden olabilir. Örnek veriyorum allah kimsenin başına vermesin ama vurduk yaya ya 50 cc motor ile 30 km hızla düştü kaburga geldi kaldırıma kaburga kırıldığı zaman iç organlarda tahribat iç kanama allah göstermesin akciğer patlaması ile nefessiz kalmak boğulup ölmek gibi olaylar başgösterebilir kaldıki bisikletle insan komaya girip yıllarca komada kalabilir. Bunlar acı ama gerçek olabilecek olaylar. Genç arkadaşlarımızın olabildiğince güvende kalmaları ve başlarına kötü olayların gelmemesi için çok dikkat etmesinin altını çizeyim. Yasada boşluk var. Evet sigortasız sürebilirsin deniliyor ancak kaza yaptığın zaman benle alakan yok kendi başınasın ceremesini çek diyor. Maddi manevi kaza yaptığımız zaman yanımızda kimseyi bulamadıktan sonra o hakkı bize vermesin daha iyi çünkü çok uç noktalara gidildiğinde ciddi zararlar olabilecek bir pozisyon yaratılmış durumda. Cüzzi miktarlarda bir sigorta yaptırsaydı biraz daha önlem alınmış olabilirdi bana göre ve dediğiniz birşey daha vardı araba ehliyeti olupta trafiğe direk motorla girmenin nekadar doğru olduğunu eleştirmiştiniz burdada o konuda sizi destekliyorum. Motor 50 cc bilgi yok tecrübe yok sigorta yok ilk kaza olayında allah belasını versin 50 liliğinde motorunda dememek için. Önlem alınmalı ve dikkatli olmak gerekli. Saygılarımla.

    AHMET ERGEZERAHMET ERGEZER7 aylar önce
  • Belgeleri paylaşıcam demiştiniz ama göremedim ben belge felan

    Burak DEMİRBurak DEMİR7 aylar önce
  • Abi elektrikli bisikletler hakkında ne düşünüyorsun

    Öztürk mtbÖztürk mtb7 aylar önce
  • Araba kullananlarin cogu motor kullanmayi bilmiyir. Gelecek çarpacak arabama masraf bana kacar. Adamdan nereye alican

    Aziz BaykaraAziz Baykara7 aylar önce
  • Çoğu insan “ya 50CC motor çarpsa ne olcak hafif zaten” diye düşünüyor çevremde de çok var burada da vardır illaki. Arkadaşlar 5 kilo bir kapı bile insana çarptığı zaman neler oluyor birde düşünün bu motosikletler en az 75 80 kilo. Düşünün 75 80 kilo bir motosiklet çarptığı zaman neler olur ondan sonra böyle düşünün

    Dış güçlerDış güçler7 aylar önce
  • boşver abi hiç elleşme. 50cc bir çarpsın da sonra motorlara karışabilecekler mi arabacılar?

    1.7 dti1.7 dti7 aylar önce
  • 50 cc alacağına bisiklet al bir süre sonra 30-35 km hızla düz yolda gidebileceksin ki 50-60 göreceğin zamanlar olacak zaten ayrıca spor yapıyorsun yakıtı elektriği taşıma park problemi yok

    Evrifaessa ReaEvrifaessa Rea7 aylar önce
    • @Spyder yazık zavallı

      Evrifaessa ReaEvrifaessa Rea6 aylar önce
    • yav bi siktirgit boş yapma hadi

      SpyderSpyder6 aylar önce
  • Honda Tact Af 16 kullanmışlığım var 50cc

    Sahin KerimovSahin Kerimov7 aylar önce
  • Usta bende var 50cc bunu 110cc ye yüksettirdim gidip ikinci el alacama sıfır 110luk makinem oldu

    tolga Hanbyytolga Hanbyy7 aylar önce
  • Sigorta evet önemli bir konu mevzuatın değişmesi lazım yetkililer anadoluda bir atasözü var buna uyarlamışlar galiba(Eşşeği seven ossuruğuna katlanır) diye düşünmüşler :))

    Motorcu Melih dedeMotorcu Melih dede7 aylar önce
  • Abi sattırıcan bana sonunda motoru son 2 videodur 23 yasındayım 9 yaşımdan beri motor üstündeyim motor ehliyetimde var A A1 A2 araba ehliyetimde var ama sigorta yüzünden almistim motoru su videolari 3 4 ay önce çekseydin keske 😐

    Erhan DursunErhan Dursun7 aylar önce
    • Sigorta önemli :)

      KolaçanKolaçan7 aylar önce
  • Rx1 incele abi lütfen

    EMRE ÇANKAYAEMRE ÇANKAYA7 aylar önce
  • Araba ma çarptı piç kaçtı... Gelde dövme... Sokarım o 50 cc yi götüne bir yakalasam... 200 tl vermeyeceğim diye arabamda 1000 tl lik hasar bıraktı... Kamera var Allahtan, tazminat davası açtık... Sonucu bence hüsran olacak

    Fd FdFd Fd7 aylar önce
  • Trafikte kazada suçluysanız zorunlu sigorta ödüyormu

    Mustafa Alper ŞakarMustafa Alper Şakar7 aylar önce
    • Normalde evet 50cclerde Hayır

      KolaçanKolaçan7 aylar önce
  • Abi Mondial revival incelermisin lütfen abi yalvarırım

    Yeter SungurYeter Sungur7 aylar önce
  • Teşekkürler abi

    Eren KaragözEren Karagöz7 aylar önce
  • Kasko ile aynı şey mi sigorta? Yoksa kasko yapılabilir mi?

    POSTA 42POSTA 427 aylar önce
    • @Kolaçan reiz peki sigorta yerine kasko yaptırsak aynı şey olmaz mı?

      POSTA 42POSTA 427 aylar önce
    • Kasko farklı, yapan bazı şirketler var

      KolaçanKolaçan7 aylar önce
  • sigorta yaptırdınız da sigorta mı ödedi ..sigortanın ödemeyeceğini ben niye para vereyim. (motorlu) 2 tekerlekli bisiklet =50 cc ne çok dallanıp bulandırdınız..45 km hız limiti var onuda geçmeyin. 45 ile adam mı ölür ya... sen sanki zorunlu olmasa yaptıracan ..bırak sigorta işini 50cc kullananlar düşünsün . sen kendi işine bak hemşerim...

    kurukafa ve kuzeykurukafa ve kuzey7 aylar önce
    • @Kolaçan 50 cc motorxulara o zaman abone olun deyipte prim yapmmayin

      kurukafa ve kuzeykurukafa ve kuzey7 aylar önce
    • Bu kendi işim o trafikte bende varım. 50 cc kullanan gelip benim çocuğuma da çarpabilir. Yani bu konu doğrudan beni ilgilendiriyor. 45 km hızla adam mı ölür demişsiniz o konuya hiç girmiyorum bile 😏

      KolaçanKolaçan7 aylar önce
  • 50 cc nereden baksan 100 KG,üzerinde birde sürücü etti 170-200 kg. 50 KM hizla gittigin zaman Saniyede 15 Metre yol aliyorsun. 1 saniyede 15 Metre. 50 km ile giderken 200 kilo ile nereye carparsan carp ciddi hasar cikar. Böyle seyler sans ile olmaz. Önlem alinmali. Sonradan aglamak ise yaramaz. Ondan sonra nerede bu Devlet diye bagiranlar cikar. En iyisi tedbir alinmali.

    NalgoArakNalgoArak7 aylar önce
  • Bunu herhangi bir sigortaciya sor bilmez. Helal olsun.

    BadMan BadManBadMan BadMan7 aylar önce
  • Selam kolaçan Mont ve eldivenin marka modelini sakıncası yoksa öğrenebilirmiyim?#teşekkürler

    Bay BaranBay Baran7 aylar önce
  • Abi iyi anlatıyosun da, 45- 50 km hızlara biskletle de çıkabiliyoruz. Bence bazı şeyleri fazla düşünmememiz lazım. Otomobil kullanıcıları sigortasız, muayenesiz geziyo, suriyelilere hiç bir polis ehliyet sormuyo, neler neler yaşıyoruz bence içinde olduğun topluluğun bazı kusurlarını deşmemek lazım.

    Veysel YiğitVeysel Yiğit7 aylar önce
    • @Kolaçan valla ne diyim haklısın abi, her konuda. Ama bu kadar duyarlı olursak bizden motosiklet çetesi filan çıkmaz hiç bir zaman

      Veysel YiğitVeysel Yiğit7 aylar önce
    • Ne demek bazı kusurları deşmemek lazım :) ülkenin haline bak ‘bir şey olmaz yeaa’ dediğimiz için millet sigortasız muayenesiz geziyor, suriyelilere bir şey diyen yok, kimse kural tanımıyor. Sigortasız bir 50cc gelip sana çarpsa dese ki bir şey olmaz ya zaten paramda yok neyimi alacan, fazla kurcalama hakkını helal et gidelim dese ne dersin? ☺️

      KolaçanKolaçan7 aylar önce
  • çok güzel video 100 cc de olsa sigortalı olsun başım ağrımasın.

    BARKIN YAPICIBARKIN YAPICI7 aylar önce
  • Abi haklısın dediklerin doğru ama 100lük cub motorum vardı 1.500 tl'ye almışım abi ben motoru 950 tl sigorta çıkardılar.Mantık yok abi bu devletin önce indirim yapması lazım ondan sonra yani diğer işler malesef :(

    SinanSinan7 aylar önce
  • Hız sınırı 45 km /s yazıyor kanunda, 50cc olup 90 km/s yapan motorlar var az bir hız değil sigorta şartı gelmeli bencede.

    Mustafa CanbazMustafa Canbaz7 aylar önce
  • Bende 50cc motorlara karşıyım

    salihsalih7 aylar önce
  • Soru çok doğru aynen karayollarının bu madde yi bir an önce değiştirmesi gerekli sigorta kapsamının genişletilmesi gerekli yine isteğe bağlı olsun akıllı olan sigortasını yaptırır biner bende 50 cc almayı dusunenlerdenim alinca da sigortasi ni yaptiririm diyordum (yeni kayıt 500 ) civarı çıkıyor Muş ama odemiyorya niye yaptiriyim bir an önce ehliyet alıp sigortalı 150 cc motor almak daha mantıklı

    ONUR SÖNMEZERONUR SÖNMEZER7 aylar önce
  • O zaman yaşasın 125 cc ler 😁

    Mehmet CanpolatMehmet Canpolat7 aylar önce
  • Öncelikle Selamün Aleyküm Sizce sağlamlik acisindan motor performans yakit hiz acisindan mondial mh 150 driftmi yoksa yamaha ybr 125 esd biyardim ci olursaniz sevinirin ikisinin arasin da kararsiz kaldim

    TaTaR rTaTaR r7 aylar önce
    • Uzun ömür, ikinci el piyasası, parça kalitesi bakımından ybr 125 Mondialin avantajı fiyatı ve 150cc olması.

      KolaçanKolaçan7 aylar önce
  • Ben de 50 cc sürücüsüyüm. Yaklaşık 6 sene elektrikli scooter kullandıktan sonra 50 cc'ye geçtim. B ehliyetim var trafik bilgim çoğu motosiklet sürücüsünden daha iyi, 22 yıldır kesintisiz araba kullanıyorum. Tabi ki tehlikenin farkındayız ama şöyle bir gerçek var, Kısa mesafelerde şehir içlerinde kullanırken motorun 1000 cc'de olsa çoğu zaman yapabildiğin hız 30-40 km zaten trafik fazlasına izin vermiyor. Bunları düşününce ben neden gidip 125 lik bir motor alıp %50 daha fazla masraf yapayım ki. Kaskım var, (zorunlu olduğu için değil) montum var dizliklerim var, ben önce kendimi sonra dışarıyı düşünüyorum. Uçakta bile acil durumlarda önce kendine sonra çocuğuna müdahele yapılıyor. Ayrıca bunların dışında eğer trafiğe çıkan her şeyin sigortası olmalıysa buna yayalar da dahil. Kırmızı ışıkta geçen geri zekalı bir yayaya 30 km ile çarpıyorsam bu benim değil o yayanın suçudur.

    Cem BehartiCem Beharti7 aylar önce
    • @metehan çobanoglu zaten dikkat önemli eğitim önemli çok süper motor kullanıyorum demedim zaten çoğu motosiklet sürücüsünden dedim. Sanayi içinde o arkadaş kim bilir nasıl kullanıyordu ekipmanı var mıydı? Daha az hasar alabilir miydi? 50 cc de olsa bununda 2 tekerlekli kaportasiz bir araç olduğunu ve trafikte görünmez olduğunu unutmamak lazım. Eğitim şart...

      Cem BehartiCem Beharti5 aylar önce
    • Çok yanlış düşünüyorsun. Sanayi içinde 2 adımlık yerde araba ile sizin gibi birine vurdum. O da sizin gibi düşünüyordu. Sonuç ise dünyanın cezasını yedi ve 2 kere ameliyat oldu kollarından vs. hem kendi canını hem benim canımı hiçe saymıştı ama ona göre zaten 2 adımdı bir şey olmazdı süper motor kullanıyordu. Yinede dikkat edin can bu şakaya gelmez.

      metehan çobanoglumetehan çobanoglu5 aylar önce
    • Keşke herkes sizin gibi olsa, ama değil maalesef :)

      KolaçanKolaçan7 aylar önce
  • Abi 100cc ler le de bilgi gelsin

    Muhammet GökMuhammet Gök7 aylar önce
  • Ehliyeti olmayan birine sigorta yapılır mı.sigorta için ehliyet şart mı?

    GüvenlikGüvenlik7 aylar önce
  • Elektrikli bile sigorta şart olmalı.

    V ergünV ergün7 aylar önce
  • 5000 bin liraya motor al sigorta yaptırmak git kaza yap Allah korusun haklı olsan bile haksız sayılırsın abi dediğin gibi bı kapı 5 10 bin lira karşı taraf her türlü alır o parayı senden ele kaskoyla yaptitirsa adam kasko senden o parayı faiziyle alır 400 lira vermicem diye çok zararlı olurlar ama anlamıyorlar bide bu 50 CC leri yükseltiyorlar Allah korusun çok sakıncalı bi durum

    Samet SavukluSamet Savuklu7 aylar önce
  • Abi çok uğraşıyorsun 50cc almayın kullanmayın diye :D

    JOKZİLLAJOKZİLLA7 aylar önce
  • Abi motorun satılık mı? - Bajaj DİSCOVER 150 S TANITIMI YAPSANA

    RoketManRoketMan7 aylar önce
    • @RoketMan BILIYOM O SIFAT NE ALAKA NERDEN BULDUN ANLAMINDA

      Ali Haydar GürbıyıkAli Haydar Gürbıyık7 aylar önce
    • @Ali Haydar Gürbıyık Fırat varya oha diyorum daki işte o

      RoketManRoketMan7 aylar önce
    • O PROFIL FOTOSU NE OYLE YAAA

      Ali Haydar GürbıyıkAli Haydar Gürbıyık7 aylar önce
  • Bajaj pulsar 200 ns aldım. Eylül ayında 2015 model. A2 ehliyet sınavına girdim Kasım ayında. Motoru aldım 3 ay bayii de beklettikttim binmedim. Kullansam ehliyet yok, sigorta yok suçluyum. Sokak arasında sürersin dediler sürmedim yinede sabrettim. Ehliyet aldıktan hemen sonra sigorta yaptırdım ve kafam rahat kapalı alanda eğitim aldıktan sonra Trafiğe çıktım. Tavsiyem bunları yapmadan trafiğe çıkmayın. Sigorta gerçekten ciddi bir iş. 1 2 ucuz diye hayatınızı mahv etmeyin. Güvenli sürüş eğitimi de alın..

    Ahmet 09Ahmet 097 aylar önce
  • Abi sana sonuna kadar katılıyorum tek bişey var katılmadıgım bence 50 cc için bi eğitime gerek yok adam zaten afedersin bi tarafına güveniyor ki alıyor ondan bundan bi şekilde ufak tefek tecrübesi olmadan alsa bile direk alıp trafige cıkacak bi avel olacagını sanmıyorum motorun huyunu suyunu dengesini bos müsait bi alanda öğrenir sonrası öyle öyle alışır. Araç ehliyeti alınca sanki cok iyi bilerel trafige cıkıyorlar o bence daha tehlikeli :) Sigorta konusunda da zorunlu olmasa bile 50 cc de geçerli karsılıklı ödeme yapacak bi sigorta olması gerek benim fikrim şahsen olursa ben yaptırırım ama yaptırmayanda yaptırmasın gülü seven dikenine katlansın yada zorunlu olsun cüzzi bi miktarda olsun benim fikrimde bu yönde

    Oğuzhan AslanOğuzhan Aslan7 aylar önce
  • Sigorta motorlu araçların hepsinde olmalı elektrikliler de dahil.bi ara sigorta fiyatları baya uçmuştu ama şimdi çok iyi.ben bu sene 336 liraya yaptırdım gün başına böldüğünde 1 liraya bile gelmiyor bedava ya kafa rahat

    Murat GümüşMurat Gümüş7 aylar önce
  • Abi 100 cc (cup) serisinede başlar mısın

    Melih GünMelih Gün7 aylar önce
  • 50cc motosikletler hakkında en çok gelen sorulardan sigorta konusunu detaylıca anlatmaya çalıştım. Anlattıklarım bazı arkadaşların hoşuna gitmemiş ama maalesef bunlar gerçekler ☺️

    KolaçanKolaçan7 aylar önce
    • Helal olsun kolacan kardes guzel anlatiyosun eywallah sincandan selamlar🙄

      Ayan Ayık oLAyan Ayık oL7 aylar önce
  • Avrupa birliğine uyumluluk kapsamında çıkan çıkması gereken bir yasadır.. 50cc' nin sorun teşkil etmesi.. bu araçlar için yeterli yolların olmaması.. ülkemizde ehliyetin hakkıyla verilmemesi vsvs.. coğaltabiliriz.. Artı mağzadan alıyorsun 50cc eve geliyorsun.. 100.. 120cc. satan ülkeye getiren firmalar kılıfına uyduruyor..

    Coşkun KüçükkoçCoşkun Küçükkoç7 aylar önce
  • Ben de zorunlu trafik sigortasına karşıyım. ödeyecek olan benim . niye beni benden fazla düşünüyorsunuz. soruyorum size eğer trafik sigortası zorunlu olmasa 5000 tl motor için 500 tl sigortası parası istenirmi. isteyen yaptırsın istemeyen yaptırmasın.

    Bulent KilinckesmezBulent Kilinckesmez7 aylar önce
    • @Kolaçan Kapitalist devlet seni veya beni düşündüğü için değil sigorta adıyla vatandaşı kazıklamak için trafik sigortasını zorunlu yaptı. Bir hizmet karşılığı fahiş ücret alabilmek için onu zorunlu yapmalısın. işte devletin yani hükümetin yaptığı bu. Ben bir kaza yaparsam bedelini ben öderim. Başka biri bana zarar verirse bedelini o öder. nasıl ödeyeceğini insanlara zorla dikte ettiremezsiniz.

      Bulent KilinckesmezBulent Kilinckesmez7 aylar önce
    • Sadece seni değil karşı tarafıda düşünüyor. Devletin görevi bu. Sadece sen çarparsan diye düşünme. Ben gelip sigortasız şekilde sana çarptım ve %90 engelli bıraktım. Kim bakacak sana, tedavi ve bakım masrafların kim karşılayacak? Yada gidip bir çocuğa çarpıp sakat bıraktın, nasıl ödeyeceksin onun hastane, tedavi ve geleceğine dair masrafları? O kadar paran varsa zaten sigorta sana dokunmaz ;)

      KolaçanKolaçan7 aylar önce
  • İstanbul E-5 te dün arabayla gidiyorum, kadının birisi bim de satılan volta ile o kalabalık trafikte gidiyordu, bir otomobil sağa dönecekti kadını son anda gördü, acı fren yaptı sonra saga gecti, kadın hic oralı olmadan tın tın gidiyordu, araç kamerasina çektim ama sonra silinmiş maalesef.

    BAY BORABAY BORA7 aylar önce
  • abi benim motorsikletin incelemeseni nezaman cekecek sin

    Mehmet Haysung Gv 250Mehmet Haysung Gv 2507 aylar önce
  • Kaskoyu da anlat abi

    Sahap CanSahap Can7 aylar önce
50 cc motosiklete Trafik Sigortası Yaptırmazsak Ne olur?