F 35 mi S-400 mü? Ne olacak Bu İşin Sonu????

S-400 füze sistemi alımımız yüzünden ABD ile ilişkiler iyice gerildi. Konu kamuoyunda öyle bir noktaya gelmiş durumda ki iki sistem birbiriyle kıyaslanmaya başladı. Peki işin aslı nedir? Bu sorun nasıl çözülür? Merak edenler içeri!
Adreslerim:
Facebook: Donanımcı Baba
Twitter: @donanimcibaba
Instagram: ayhantarakci
Kaynakça:
nationalinterest.org/blog/buzz/war-sky-russias-s-400-vs-americas-stealth-f-35-and-f-22-who-wins-26791
www.kokpit.aero/s400-mu-f35-mi
tr.euronews.com/2018/11/29/pentagon-un-turkiye-raporunun-detaylari-ortaya-cikti

görünümler
100,323

YORUMLAR

  • Not: İsrail F35'lerinde, radar kesit alanları daha fazla görünsün diye yansıtıcı reflektörler kullanmakta ve uçağın gerçek radar kesit izini bu şekilde saklamaktadır.

    Ayhan TarakcıAyhan Tarakcı2 aylar önce
    • S 400 ne zaman gelecek ?? Ve amarika savaş açabilirdi bize ??

      Anil DemircanAnil Demircan16 gün önce
    • +Altan Yilmaz AMERİKA BİZİMLE DİREK KENDİSİ SAVAŞMAZ.SİLAHLARI TAŞERON DEVLETLERE VERİR,SAVAŞTIRIR.KENDİ ASKERİNİ ÖLDÜRMEZ.MAŞA KULLANIR.DİBİMİZDE PKK-YPG.Yİ HAZIRLIYOR.İSRAİL F-35.LERİNİN KODLARI SURİYE DE RUSLARA VERİLMİŞ Kİ S-400 LER ONLARI VURMUYOR.AMERİKA BİZİ KANDIRIYOR

      hakkı karamnlıhakkı karamnlıAylar önce
    • kendi aselsan radarlarimiz kullanamiyormuyuz s400 lerde?

      ҉K҉N҉I҉G҉H҉T҉F҉I҉R҉E҉6҉6҉҉K҉N҉I҉G҉H҉T҉F҉I҉R҉E҉6҉6҉Aylar önce
    • Böyle salak bi ülke görmedim daha

      MED SverigeMED SverigeAylar önce
    • Türk pilotları 2018 Haziran ayında geldiler eğitim almak için buraya. İsrael Hava Kuvvetlerinin pilotları 45 gün içinde eğitimlerini tamamlayıp uçakları alıp gittiler. İsrael pilotlarının 45 günde öğrendiklerini Türk pilotlar 18 ayda öğreniyorlarsa bu Türk pilotların tamamının geri zekalılardan oluştuğu anlamına gelir, geri zekalı pilotlarınız varsa durum zor zaten.......Ve Trump erdoğan ile kıyaslanırsa erdoğan onun tuvalete bıraktığı kadar bile değer taşımaz.

      H. Abigail YucelH. Abigail Yucel2 aylar önce
  • Iyi günler, videonuzu begenmek ile birlikte, bazi tutarsizliklari da dile getirmek isterim: 1. S400'lerin Türkiyeye yerlesmesi, ABD'nin Suriye ve bölge faailiyetlerini ruslara bildirecek diye ABD buna karsi ciktigini söyliyorsun, tamam. Sonra da dönüp: " Ruslar tok satici, paralarini aldilar, gerisi umurlarinda degil" diyorsunuz. Eger S400'lerin Türkiyeye yerlesmesi Rusyaya böyle büyük bir koz verecekse, nasil oluyor da bu ruslarin umrunda olmuyor? 2. "Trump gibi bir adam yüzünden bu kriz cikiyor" diyorsunuz, fakat F-35 yasaklari ABD-Senatosundan cikiyor. Yani yüzlerce senatörün oyu ile, ABD meclisi bu engeli koyuyor. Trump gitse de bu pek fark etmiyecek yani. 3. Madem asil dertleri, S400'lerin ruslara verecegi koz, bunu engellemek icin, Türkiyenin yillarca istedigi Patriotu parasiynan neden vermediler? Her türlü ülkeye sattiklari, ve S400'lerden daha pahali olan sistemi Türkiyeye satmadiklarina göre, baska hesaplari da var. Bunlari nazara almadan yorum yapmak pek dogru olmiyacagi kanaatindeyim.

    hodrigahodriga3 gün önce
  • Bence denge sağlanacaksa ikisini almalıyız. s400 peşin diğeri vadeli olursa daha iyi. gripende alalım. hepsini alalım..hindistanda alalım.hatta çinden de alalım.

    melih rıfat özçelikmelih rıfat özçelik3 gün önce
  • Bence yanılıyorsun mevzu radar bilgilerinin ruslara verilmesi değil ruslar bu bilgiyi zaten istedikleri anda alırlar abd nin deedi bizim hava sahamızın savunmasız kalması

    Yusuf YılmazYusuf Yılmaz7 gün önce
  • Ağzına sağlık çok şey öğreniyorum Allah razı olsun

    Cuneyt KaftanCuneyt Kaftan9 gün önce
  • Ayhan Bey işin politik tarafına girmek istememiş ama ben biraz anlatayım. Amerika silah endüstrisi dünyayı tek kutuptan çıkarıp tüm dünyada milliyetçiliği pompalamaktadır. 2 değil 3 kutuplu bir dünya düşünüyorlar. Rusya ile arka planda Çin e karşı anlaştılar. Daha çok çatışma oluşturup silah satmak için. Aynı zamanda Çine enerji kaynaklarını kurutmak için. Bknz. Venezuela. Oluşacak 3 blok Amerika AB, Çin ve Avrasya(Rusya Türkiye İran) . Türkiye yi PKK yı silahlandırarak bilerek ve isteyerek Avrasya bloğuna geçmeye zorluyorlar. Amerika Türkiyeye uzun zamandır örtülü ambargo uyguluyor. Savunma sanayide çalışanlar bilir, tasarım için Amerikan ürünlerini almakta zorlanıyoruz. Bize uzun süredir yeni hiçbir silahı satmıyorlar. Türkiye de güneydeki Amerikan varlığına ve Doğu Akdenizdeki 3. Dünya Savaşını tetikleyebilecek gelişmelere misilleme olarak S400 alıyor. S400ü almasak bize patriot satacaklarına ya da f35 projesinden çıkartılmayacağımıza garanti vermeyen Amerika'ya güvenip S400den vazgeçmek veya alım olursa da çürütmek ancak satılık bir yönetim ile mümkündür. Türkiye, bir Yunanistan gibi kukla, maşa ya da çomar değildir. Türkiye dünyanın kaderini her daim değiştirme potansiyeli olan bir aktördür. Önümüzdeki 10 yıl içinde savaş var ve bir hava savunma sistemi bize zorunluluk. Şu anda oynak kur ile baskılanmaya çalışılan ekonomiye rağmen savunma sanayi projelerinde gaz kesilmemesinin tek nedeni budur. Şii Sünni savaşına taraf olmamanın, kurdistana karşı çıkmanın, Çin'in ipek yoluna hizmet edecek kargo merkezi 3. Havalimanı, köprüler yollar ve diğer altyapı projelerini yapmanın, kuyruğumuzu sıkıştırıp doğu Akdenizdeki doğalgaz kaynaklarını israil, AB ve Amerikaya bırakmamızın cezası olarak kuşatılıyoruz. Ülkece savaşa hazır mıyız? Vatandaş olarak özgürlüğü için ölen Türk müyüz, yoksa azıcık aşım ağrısız başım diyerek bütün müslüman dostlarımızın, komşu ülkelerin teker teker yıkılmasından sonra sırasını bekleyen Türk müyüz göreceğiz.

    Bahadır AtayBahadır Atay11 gün önce
  • Senin Amerika'nın s****** a**** koyduğum bize patriotları vermiyorlar da PKK'ya o kadar silah bedava veriyor da a**** koyduğum neymiş neden yenge Amerika'nın da s****** senin NATO'nun da s****** senin bilginize s****** s**** bir sikimden anlamıyorsun tantana edip duruyorsun

    Murat CaparMurat Capar12 gün önce
  • 5:14 😀

    Yiğit ÇelikYiğit Çelik18 gün önce
  • S-400 daha mantıklı. F-35 saldırgan ülkelerin işidir. Biz savunmadayız. Zaten F-16'lar ve MMU projesi var. İlla uçakta diretiliyorsa seyir füzeleri ve İHA'lar jet uçaklarından daha anlamlı olur.

    Crazy SpitfireCrazy Spitfire20 gün önce
  • 12:00 😂😂

    Ulas BalUlas Bal22 gün önce
  • Turkiye s400 alıp amerikan ucaklarin bam bam vuracak :D 7:55

    Ulas BalUlas Bal22 gün önce
  • ⚠️⚠️⚠️ CART CURT !!! F-35'ler, Katiyen !!! TÜRKIYE 'ye GIRMEMELI !!! Bunlar kullanıldığı bütün ülke'lerin , askeri yerlerini vs... anında CIA' ye gönderiyor !!! Yani bir nevi içsel bir espion dron !!!! Go S400 !!! 🇹🇷👊💪🇹🇷🇹🇷🇹🇷 Radar madar bahane !!! 🤣🤣😂😎👏👊💪🥇🇹🇷🇹🇷🇹🇷 Kaynak çok pis sağlam !!! 😉🙄😐😶😑

    Ali  KozluAli Kozlu24 gün önce
  • Trump'ı baskan yaptıgınız için teşekkür ederim diye eleştirdiniz yüce abede halkını ama adama demezler mi tencere dibin kara senin benden kara diye... ;)

    KIVRAKLAR ArchitectureKIVRAKLAR Architecture25 gün önce
  • S400 sistemlerinin Azerbaycan , Kuzey Kıbrıs ve Katar'a yerlestirilmesi ile bu problem çözülür ..

    xroninxxroninx25 gün önce
  • S400 f 35 e bi çakar o yüzden kesinlikle s400 almalıyız

    Arda AcayArda Acay26 gün önce
  • f35 ucak degil f22 nin maketi oyuncagi 100/10 teknolojisi aktarilmis kompozit ucak enndogrusu kendi ucagimizi yapalim yada rusya ile anlasip ortak ucak yapmak lazim su57 alsak altyapi hicbirsey uymaz

    Namik YigitNamik Yigit28 gün önce
  • Bu konuyu çok daha sağlıklı şekilde irdeledik. Linke tıklayarak izleyebilirsiniz trvision.net/detail/video-FxBfjVgd3uw.html

    Ali Sencer GÜRLERAli Sencer GÜRLERAylar önce
  • s400 gelecek nokta

    Kanun BenimKanun BenimAylar önce
  • Tabiki s400 abi bu şey gibi mermi mi silah mı 😂😂

    Muhammed Ali DurmuşMuhammed Ali DurmuşAylar önce
  • Ayhan bey, videoları izlerken hep yüzünüzü görüyoruz. Biliyorsunuz bu tür videolarda çoğunlukla resim ve alıntı videolara yer veriliyor, yapımcıların yüzü gözükmüyor, gözüktüğü durumlarda çoğunlukla küçük bir kutucukla ekranın bir köşesinde bulunuyor. Sizden ricam bu yüze yer verme yerine, bilgi grafikleri, vidolarına yer vermeniz...

    Haberci TvHaberci TvAylar önce
  • hava savunmada ve jet uretiminde acil hizlanmaya gecmemiz sart ikiside birbirinden ayri serefsiz

    OgunBasarOgunBasarAylar önce
  • Bu isin gelecegi yok! Amerika'nin basinda Trump olmus veya baskasi, fark etmez! Amerika bu silah konusunu daima Türkiye'ye karsi tehdit olarak kullandi ve kullanacak! Kaldi ki, bu karari sirf Trump vermedi, talep edenler üst düzey askerler ve siyasetciler! Gelecek nesillere ders olsun, diger ülkelerle yapilan projelerde isbirligi en az es seviyede olmadigi müddetce, bunlardan uzak durulsun! S-400 sistemleri katiyen alinmali!!!

    HadesHadesAylar önce
  • Bizi koruyanlari allah yardımcısı olsun 🇹🇷

    Nelly İ92Nelly İ92Aylar önce
  • SORUN TRUMP DEĞİL PENTAGON-DERİN DEVLET-CIA-SİYONİSTLER-EVANGELİSTLER

    hakkı karamnlıhakkı karamnlıAylar önce
  • S-400 İÇİN 4 BATARYA-FIRLATMA RAMPASI VE FÜZE ALINACAK.PEKİ BUNLAR BİR SEFERLİK Mİ KULLANILACAK.TEDARİK NASIL OLACAK.BİRİ KONUYU AÇIKLASIN.

    hakkı karamnlıhakkı karamnlıAylar önce
  • Bazı yorumları cidden hayretle okuyorum... Arkadaşlar f35ler güzel uçaklar eyvallah. Belki üretime devam etsek bize bir miktar katkısı da olur ona da eyvallah... Atladığınız hayati derecede önemli bir şey var; Şu an emin olun f35 bizde olsa da olur olmasa da olur. Ancak S400 kesinlikle gerekli en acilinden gerekli hemde. Bizim akdenizde özellikle doğu akdenizde caydırıcı bir savunma sistemimiz olması çok çok önemli. En son ingiltere, güney kıbrıstaki uçak sayısını 29'dan 121'e çıkardı sizce neden? Abd pkkya boşuna suriye de 35bin tır silah vermedi. Doğu akdenizdeki enerji yatakları için herkes teyakkuzda olası bir 3. dünya savaşı çıktı çıkacak... Dünya rezervlerinin yarısından fazlası kadar doğu akdenizde petrol ve gaz bulundu. Siz hala f35 yapalım biraz para gelsin abd ile ters düşmeyelim aman dolar yükselmesin derdindesiniz... O dediğiniz miktar doğu akdenizde alacağımız petrol ve gaz payının milyonda biri kadar belki ancak olur. Bizim en acilinden akdenize özellikle doğu akdenize hakim olmamız güvenliğimizi sağlamamız gerekiyor. Ucunda savaş var daha ne diyim.

    Di Caprio CarbioDi Caprio CarbioAylar önce
  • Trump a karşı bu kadar eleştirel olduğun kadar, kendi ülkeni yöneten yöneticiler hakkında da bu şekilde sağduyulu olmanı bekleriz ayhan hocam. eğer sağduyulu, aydın bir insan olma çabasındaysan.. Trump uzakta bana dokunamaz, ama burda noolcağı belli değil tarzı bi tavır sana yakışmaz..

    sunger bobsunger bobAylar önce
  • Yarı fiyatına bize satın 😂😂

    Fer huseynovFer huseynovAylar önce
  • Embesil seçmek 2000 den sonra moda oldu

    mimi titimimi titiAylar önce
  • 11.00 katilmiyorum sana hem de HIC. Ne demek ekonomik sikintilar dogurur vs ama bu devlet buyuklerinin bilecegi bir is? Adamlar saraylar, yazliklar, koskler 13 14 ozel ucaklarin icinde yasayacak, %26 arttirdiklari 2 maaslariyla ben de bunun ceremesini cekicem ciftci olarak! Yok oyle dunya. Devlet benim ben! Zaten dolar mus 6 TL an itibariyle, mazota zam, gubreye zam, sebzeye zam, ekektrige zam bunun hesabini bu millet sorar! Savas cigirtkanligi yapip oy toplamak icin sov yapacaksin ve ben affedicem? Yok oyle. Turkiye ihracatinin %50sini Avrupaya yapiyor. Avrupa bloku nerde Turkiye orda olmak ZORUNDA!

    Baris ve EsitlikBaris ve EsitlikAylar önce
  • sen boş konuşuyorsun... bilmiyorum, yoruma açık vs vs.. iyi de niye konuşuoyursun...

    Mustafa DoğruMustafa DoğruAylar önce
  • gripen / su57 / su35 yada TF-X projesi bunlar fighter ( avcı ) sınıfı uçaklar. F35 multirole şuanda kullandığımız F16 lar gibi. Multirole olarak alabilecekleri alternatif yok. Ha şu da var F35 istersen 1000 tane al abd izin vermedikten sonra uçuramazsın o uçakları keza patriotta öyle herhangi olumsuz bir durumda nato araçlarına hiçbir şeklide kilitlenmezler / kilitlenmeyecekler. 1992 yılında Tatbikat sırasında akdenizde Muavenet gemimiz saratoga abd uçak gemisi tarafından köprüden vuruldu 5 aslan kardeşimiz şehit oldu hatırlarsanız ve muavenet gemimiz onu radarında düşman olarak göremediği için attığı füze ye karşılık veremedi savunma sistemleri malesef ki çalışmadı. Yani diyeceğim şu ki abd den ne alırsanız alın istediklerine kilitlenir istediklerine devre dışı kalır. Tek yol kendi milli kısa / orta / uzun menzilli hava savunma sistemini üretmesidir.

    murat pakcanmurat pakcanAylar önce
  • Sn Tarakci S400 F35'i dusurecek bir kabiliyete sahip olmasi en fazla Israil'i 've daha sonra da cevremizde olacak F35 ucak sahillerinin etkileyecek! ABD son olarak Yunanistan dahil 3-4 devlete satmayi onerdi!

    Arseven GumushArseven GumushAylar önce
  • S400 ler güzel, ama S400 alacaz derken ayağımıza sıkmayalım ? Amerika olayı F35 ile sınırlandırmayacak gibi görünüyor. Tam bir askeri ambargo uygularlarsa ordumuz büyük darbe alır. Ayhan bir ara bununla ilgili bir video yapabilir misin ? Olası bir Amerikan ambargosu senaryosunda envanterimizde kullanamayacağımız ne kadar şey var ? Tersaneden çıkamayacak gemiler, denizaltılar havalanamayacak helikopterler uçaklar var mı ? Nedir durum ?

    Arda KaradumanArda KaradumanAylar önce
  • ABD nin teknik endiseleri diyerek anlattigin kisimlar ciddi hatalar iceriyor. Diger videolara gore acikca basarisiz bu maalesef.

    Gökçe ÇağatayGökçe ÇağatayAylar önce
  • Ayrica Turkiye s400 alamaz. Bu amerikaya ve nato yankarsi kozumuz...

    g ekizg ekizAylar önce
  • Trump i amerikan halki secmedi. Trumpin oylari Hillary’den daha az di. Secimlerde Electrol collage diye virsey var. her eyaletin secilmis ‘ Akil adamlari’ var baskani onlar seciyor. Yani demokrasi besigi amerika halkina sen dogru secimi yapamazsin diyor. Yani Trump bir daha secilir mi? Secilir. Ayrica bu haberler amerikan haberlerinde toplu igne kadar yer aliyor...

    g ekizg ekizAylar önce
  • S400 almamalı deseniz daha dogru olurdu. Bu kadar evirip cevirmeyin. Amerikanin korkusunu belirtin. S400 oldugu yerde hicbir amerikan ucagi ve fuzesi guvende olmayacak. Isin ozeti bu. S400 u almak durumundayiz.

    Efehann TunaEfehann TunaAylar önce
  • Tekrar soyluyorum. F35 lerle amerikan israil yunanistan ucaklarini fuzelerini vuramazsiniz. Dusman tanimlamamiz degisnistir. Abede dost degildir. Bu nedenle f35 projesine degil acil olarak s400 almak zorundayiz. Ayrica ucak icin farklı bir yola evrilnek zorundayiz. Dusman abede israil ve batidir.

    Efehann TunaEfehann TunaAylar önce
  • S400 daha önemli f35 olsada olur olmasada olur

    《AyBaRs》 《AyBaRs》《AyBaRs》 《AyBaRs》Aylar önce
  • Niye sen satın almacı mısın yada devlet yöneticisimisin ki sana soruyorlar. İşin garibi sana gelen bu sorular nerde. Sürekli cümlelerde bana soruyorsunuz diye başlıyorsun ya

    The TonkpoThe TonkpoAylar önce
  • Amerikaya güvendik mi hapı yutarız. Adamı hep yarı yolda bırakırlar.

    Bulent KiracBulent KiracAylar önce
  • Boşver F35 i... O uçak inanın saldırı uçağıdır. Bizim saldırı uçağına ihtiyacımız yok. Savunma amaçlı uçaklar bize en uygunu. Su57 ler de en uygun uçaktır savunma amaçlı olarak. Üstelik manevra kabiliyet harikadır Su57 lerin.

    Bulent KiracBulent KiracAylar önce
  • S400 alıp turkiyedeki abd ustlerini ve radar ustlerini kapamakla tehdit etmeli

    Cüneyt ŞirinCüneyt ŞirinAylar önce
  • Baskanin on secime girmeye ihtiyacımı var

    Cüneyt ŞirinCüneyt ŞirinAylar önce
  • trvision.net/detail/video-jW1FT_TcsFk.html

    MR. Egoo!MR. Egoo!Aylar önce
  • İkisinede karşıyım kendin yapamadınmı ne yapayım 35 400 ü sana kota koyar füze mermi vermez yine çalıştıramazsın önce kendin yapıcan kendin.

    Ceyhun EnginCeyhun EnginAylar önce
  • F 35 uçaklarının radarları F 16 uçaklarında başımıza geldiği gibi Nato uçaklarını dost uçağı olarak mı algılayacak , yani yunan uçaklarını dost olarak mı görecekler ?

    xroninxxroninxAylar önce
  • Hocam çin daha önceden hava savunma füzeleri için ortak üretimi kabul etmişti yıldırım füzelerinde olduğu gibi

    Mert GezensoyMert GezensoyAylar önce
  • Buradaki çoğu kişi uçakların görevini pek bilmiyor f35 ler f4 lerin yerine gelecek uçaklar savaş istasyonu ve bombalama amaçlı,avcı temelli değil ,f16 lar la görevleri bambaşka sırf uçaklara bakarak bunu anlayabilirsiniz hem f35 hem s400 e ihtiyacımız var bıyık sakal durumu yani boku yedik

    dexon777dexon777Aylar önce
  • s400 LER BAKUYE VERECEKLER VE F35 LERDE IPTAL OLACAK

    Namik YigitNamik YigitAylar önce
  • Abi senin f-35 vardıya hani, o yok artık abi

    Alican Erdem 2Alican Erdem 2Aylar önce
    • O zaman f35 kötüydü, artık güzel olduğu için kalktı herhalde.

      İsa AYDINİsa AYDINAylar önce
  • F35 uçuş saat ömrünün ve yıllık uçuş maliyetinin ne olduğunu biliyor musunuz? Uçuş ömrünün 2000 saat yıllık maliyeti de 9 milyon dolar olarak görülüyor. 2000 saat nedir

    Samet CELİKSamet CELİKAylar önce
  • F35 alip kime karsi kullanabilecegiz?? bu isten vazgecilmeli... lockheed martin israil'den baska ulkeye ALIS sistemini acmiyor, bu durumda istedigi zaman ucaklarinizi yerde bloke edebiliyor... www.thedrive.com/the-war-zone/11806/lockheed-made-a-three-minute-long-cartoon-just-to-explain-f-35s-alis

    meg lolameg lolaAylar önce
  • Kesinlikle s-400 diyorum amerikaya hic bir sekilde guvenemeyiz adamlar acik acik pkkyi destekliyor zararin neresinden dönersek kar amerika'dan bir an once uzaklasmaliyiz Turk askerini nasil şehit edebilmek icin pkkya binbir strateji uretiyor butun pisliklerin arkasindan bunlar cikiyor

    duran Bduran BAylar önce
  • Aynen doğru diyorsun.

    Leon CharıLeon Charı2 aylar önce
  • 😁

    Leon CharıLeon Charı2 aylar önce
  • Çok düşündük kardeşim neyi kime emanet ederiz diye sen rahat ol.. Bu nedir ulan

    Ertuğrul GaziErtuğrul Gazi2 aylar önce
  • allah senden razı olsun hocam kafalardaki büyük bir soru işaretini aydınlattınız teşekkür ederim.

    MekaTurkMekaTurk2 aylar önce
  • ayhan kardeşim dikine füze atmışız bununla ilgili video bekliyoruz saygılar.

    muzaffer toptaşmuzaffer toptaş2 aylar önce
  • Ikisinide almiyalim kendikiz uretelim

    Kebapçı HitlerKebapçı Hitler2 aylar önce
  • boıng 737 max ile ilgili yaparmısınız, kolay gelsin

    4e yatırım4e yatırım2 aylar önce
  • F35 den yana olmak daha mantıklı bize katacağı çok şeyler var. Göz ardı edilmeyecek harika bir uçak.

    mustafa önermustafa öner2 aylar önce
  • Embesil TRAMP

    Salih ÇeşmebaşıSalih Çeşmebaşı2 aylar önce
  • F-35'in en etkili silahını biz üretiyoruz(SOM füzesi). Bu durumda F-35'leri verme konusunda oyunbozanlık yaparsa kaybedeceği çok şey var demektir.

    Tim tim galaktiyosTim tim galaktiyos2 aylar önce
  • S-400 vs Hisar-c patriot vs Hisar-b değerlendirmesi bekliyoruz.

    Cihan CeylanCihan Ceylan2 aylar önce
  • F35'lerin yazılım kodları bizde olacak mı.? Şayet kodlar bizde olmayacaksa, uçağın kumandası sahibinin elinde olmaz mı.? Bu durumda, ABD istediği zaman bu uçakları kilitleyemez mi.? F35 alındığı zaman, Hava Kuvvetlerimizin ABD'ye bağımlılığı devam ettirilmiş olmayacak mı.?

    Ramazan İzgiRamazan İzgi2 aylar önce
  • Trump ile konunun hiçbir ilgisi yok. ABD'de birden fazla ekip var ve hiçbir grup F35'ler Türkiye'ye verilsin demiyor. Türkiye'ye en yakın grup diyebileceğimiz EUROCOM bile verilmesin dedi. CENTCOM kim bilir neler diyordur. Yani Trump'a gelene kadar kimler var, verilmesin diyen. Trump en sonda kalıyor. Birden çok ABD var ve hepsi birden verilmesin diyor. Konunun Trump'la en küçük bir ilgisi yok. ABD tezlerine gelince hikaye. S400'ler elde ettikleri bilgileri nasıl Rusya'ya gönderecek. Cinler aracılığıyla mı?! Telgraf teli ile mi?! Mektup ile mi?! Radyo yayını ile mi?! Evrene sinyal gönderecek ve bu sinyalleri biz ya da ABD fark etmeyecek, engelleyemeyecek öyle mi? Sisteme sahip olup bunu engelleyemeyeceğiz ha ?! Bu tez tümüyle palavra ve Ayhan Tarakçı da o palavrayı bize güzel güzel savunmuş. Dahası S400'ler Suriye topraklarına Rus ordusunda bulunuyor. Buradan ilgili gözlemi yapıp yine Rusya'ya gönderemez mi? ABD'nin bu işe karşı çıkması ile F35'in gizli bilgileri vs.'nin Rusya'ya geçmesinin hiçbir ilgisi yok. Adamlar tarafınızı seçin diyor, olay bu kadar basit. Genel olarak da çok ABD tarafgiri bir yayın olmuş. S400'lerin kamyonunu mu yapıyoruz diye dalga geçiliyor (her zaman olduğu gibi dezenformasyon için) F35'in motorunu biz yapıyoruz gibi anlatılıyor. Bir zahmet F35'in neyini biz yapıyoruz onu da dalga geçerek anlatsaymış. Elbette S400'de teknoloji transferi yok, zaten Ruslar olacak demediler. Adamlar baştan bunu söylediler. Şimdi ABD sert yapınca vay Ruslar bize teknoloji de vermiyormuş gibi yan çizmeler başladı. Bu tür teknolojileri istiyorsan oturup çalışacaksın. Son olarak S400'leri alacak yürek Türkiye'de hiçbir hükümette yok. Vatandaşlarda da yok. Yakında bu işin iptali haberi gelecek. Her zamanki gibi ABD'nin güdümünde devam edeceğiz. Bu kısmını örtük de olsa doğru anlatmış.

    Umut KaraUmut Kara2 aylar önce
  • Suriye'deki ve Rusya'daki S400 ve benzeri sistemler ile NATO uçaklarını ve sistemlerini zaten takip etmiyorlar mıdır? (Neticede Suriye İsrail ile, Rusya da birkaç NATO ülkesi ile komşu). Ayrıca sizin daha önceki videolarınızda da bahsettiğiniz gibi Çin F35'in birebir kopyasını çoktan üretti, istenirse buradan da NATO sistemleri takip edilebilir. Türkiye'nin S400 almamasını istemeleri tamamen politik bir durum gibi gözüküyor, teknik kısmı biraz hikaye. Bölgede istedikleri parçalanmış zayıf devlet kurgusuna tek mani olan ülke Türkiye. Ayrıca Doğu Akdeniz'deki yapılmak istenilen şeylere taş koyan ülke Türkiye. Son yıllarda yaşadığımız bütün sıkıntılar bunlardan dolayı. S400 almasak da başka bahanelerden dolayı benzer durumlar olacak.

    neyzentyneyzenty2 aylar önce
  • S 400 sart ....f35 alsak almasak ne degisir ki, embargoyu koyar...S 400 almasak bile embargoyu koyar....S 400 sart!

    Cengiz KadricCengiz Kadric2 aylar önce
  • bayağı taraflı olmuş video patriot istendi ama verilmedi abd ye iyi bir güzelleme yapmışşınız kongre onay vermiyor cevabı abd denen yavşak ülke tarafından verildi f 35 ten çıkarsa almanya gibi defolup giderler başka bir bok olmaz ki f35 beklentilerin altında kalmıştır çok muallak sıkıntılı f16 gibi görmemek gerekir

    Sanane IlgisizSanane Ilgisiz2 aylar önce
  • Fena guldum :D 02:50- 03:27

    KARGIN HANKARGIN HAN2 aylar önce
  • Abim hiper sonik füzeler ile ilgili bir video yapabilirmisin Türkiye'nin bununla ilgili çalışmaları varmıdır.

    Mehmet Ali TopcuMehmet Ali Topcu2 aylar önce
  • Ayhan bey mümkünse politik konulara girme olmamış :) çok yavan

    rashied kuchukrashied kuchuk2 aylar önce
  • En temizi tr nin ortak üretimi vermemelerini bahane edip s400 alımını iptal etmesi. Devletlerin her yaptığı eylemde kar zarar hesabı yapması lazım. Geleceğimiz avrasya bloğu olabilir ama bu bloğun lideri Ruslar değil Çin olacak. Ona göre hareket etmek lazım.

    kavs javskavs javs2 aylar önce
  • Ayhan hocam Rus tarafına biraz naif bakıyorsunuz gibi

    kavs javskavs javs2 aylar önce
  • Şimdi benim anlamadığım bir olay var. Dedin ki işte suriyede uçak uçursam bu radarlar algılayacak şu olacak bu olacak. Rusya bu f35 lerin radarda tespit özelliklerini suriyedeki üslerine koyup da bakamazlar mı ? Veya suriyeye yerleştirilen s400 lerin radarları incirlikten kalkan uçakları göremiyor mu?

    Umut umutUmut umut2 aylar önce
    • Yukarıda Sabitlenmiş yorumunu okudunuz mu?

      Ayhan TarakcıAyhan Tarakcı2 aylar önce
  • sen ABD ağzı ile konuşuyorsun, tarafını seç artık ya ABD yada Türkiye. içimizde hainleri istemiyoruz artık. Önce YÖK feto culardan temizlenmeli sonrada ülkenin tamamı inşallah. ALLAH BU ZALİMLERE BİR DAHA FIRSAT VERMESİN İNŞALLAH.

    Levent TopcuLevent Topcu2 aylar önce
  • Almanya ve Hollanda kardeşim iç politika meselelerini benim ülkemde taşıma dediler ( başkanlık referendumu sırasında ) doğu kurnazlığı yaptık! Onların yasalarını iplemeyerek bakanlarımızı dolaylı yoldan oralara yolladık. onlar da sert tavır aldı. alman milletvekilleri Türkiyede konuşlanmış Alman Nato askerleri ile görüştürmeyerek yine ulusan meseleleri iç politik meselelerle karıştırdık. Rus uçağını aşırı bir tepki vererek düşürdük. Sonra da biraz da Rusya ya siyasi rüşvet olarak s400 siparişi verdik. Batı bence sonunda hangi paktta yer almak istediğini seç diyecek sonunda!

    Ertugrul AbayErtugrul Abay2 aylar önce
  • @ayhan tarakcı Siyasi mevzulara girmek istemediğini söylemene rağmen Trump hakkında demediğini bırakmamışsın. Halbuki Suriye'deki ABD - PKK işbirliği Obama zamanında başlamıştı.

    os360os3602 aylar önce
  • Hocam Trump'a geçiriyorsun iyi güzel de alternatifi Hillary.... Hillary gelse hedeflerinden biri Suriye'de Esad'ı devirmek, diğeri de Rusya'ya 'haddini bildirmekti'... Bizim açımızdan ve insaniyet namına bunun sonuçlarını düşünebiliyor musun? Trump beceriksiz olabilir ama dış politika açısında ABD'yi bütün savaşlardan çekmek isteyen bir adam sonuçta... Suriye'den, Polonya'dan ABD askeri çekile hem ABD hem de Dünya barışı adına daha iyi olmaz mıydı?

    CanCan2 aylar önce
  • İşin bu kısımlarını hiç bilmiyordum.Helal yararlı bir video olmuş

    Vahşi HayatVahşi Hayat2 aylar önce
  • X-32 JSF Bu ucakla ilgili bir video yaparmısınız lütfen. F32 ve F35 arasındaki fark nedir, Bu ucaklar neden F18-E/F den daha yetenekli. Türkiye F35 yerine F16-70block(F21) alsa nasıl olur Bunun gibi bi kac soruyada cevap verirseniz cok seviniriz. Saygılar.

    Baris ErBaris Er2 aylar önce
  • Sen mrk etme dostum o sistem gelsin bizimkiler aynisini yapar...

    Sinan UnalSinan Unal2 aylar önce
  • F 35 ler geliyormuş galiba

    Hasan Mahmut TaşkıranHasan Mahmut Taşkıran2 aylar önce
  • Turkiyede bu kadar gereksiz ve bilgi sahibi olmayan f 35 ve s 400 tartismasi varken bu kadar guzel ve aciklayici bir video yaptiginiz icin tsekkurler.silahli kuvvetlerin sizce hangi yonunu gelistirmesi gerekir?dunya ordularina hakimsiniz bu konu hakkinda video yaparsaniz sevinirim.cunku videolariniz cok gercekci goruslere dayaniyor.emeginiz icin tesekkurler

    Life stopmeLife stopme2 aylar önce
  • Aselsan lazer savunma sistemi hakkında bilgilendirici bir vidyo yapabilirmisin

    TROLL KAFATROLL KAFA2 aylar önce
  • Ülkeyi bu kadar asagilamaniza gerek yok bence .

    yunus ilhanyunus ilhan2 aylar önce
  • babacan dusen boeing 737 hakkinda da bi video yaparmisin senin anlatimin cok iyi

    Mehmet YildizMehmet Yildiz2 aylar önce
  • Sevgili ayhan uzun süredir abonen olarak seni severek takip ediyorum fakat bu klibinde politik reklam gördüm lütfen siyasi olarak yanlı kanal reklamlarını almaz san daha iyi olur saygılar ve başarılar diliyorum.

    Batman GamerBatman Gamer2 aylar önce
  • Ayhan Bey Ne Güzel Özetledin Durumu Yukarı Tükürsem Bıyık Aşağı Tükürsem Sakal Yıllardır F 35 üretimi için dünya kadar AR-GE masraf altyapı çalışmaları yaptık olası projeden çıkarılma büyük bir istihdam kaybınıda beraberinde getiriyor

    TÜRKİYE 16TÜRKİYE 162 aylar önce
  • 5:15 donald trump gibi bir embesili başkan yaptığınız için teşşekür ederim XD

    Yiğit Karan GÜRSESYiğit Karan GÜRSES2 aylar önce
  • 5:13 abi sanane seçerse seçsinler kendi yorumunu katmadan anlatırsan daha iyi olur

    patates soganpatates sogan2 aylar önce
  • S400 olmazsa olmazımızdır. Güneyimizde teröristlerden devlet kurmaya kalkan bir ABD ve AB var. Video yu beğenmedim. Amerikalıların görünür sebebini gerçek sebep sanmış açıkçası. Gerçek sebep silah pazarını kaptırmama ve Türkiyenin Rusyadan uzaklaşma gayretidir. Türkiyenin sebebi nerede? Neden S400? Son 5 yıldır ki bu aslın da 28 yıl geriye kadarda gider açık bir şekilde eylemelriyle ABD ve AB diğer deyimle sözde müttefikler , düşmanca niyetlerini açık bir şekilde ortaya koymuşlardır. Türkiye için artık tehdit algısı değişti. En büyük dış tehdit Batı artık. İşte bundan S400. Politikadan bahsetmeyeceğim diyerek sadece Amerikan politikasının hikaye kısımlarından bahsedip gerçeğini es geçip Türkiye nin neden bu yola girdiğini es geçmek bu video yu çok sığ bir hale getirmiş. Ülkemizin en büyük eksiği hava savunma sistemidir. Bu sistemler ısrarla batı tarafından Türkiye ye satılmamıştır. Bu da akıllarda bir şüphe yaratmıştır. Bugün Amerika dahil kendi ülkemizin topraklarında bizimle savaşabilecek bir yabancı ordu yok!!! Vietnamda Afganistan da yenilmiş dev ülkeler bunlar. Ama havadav istediklerini yapabilirler.ç Arap baharı da böyle yapıldı zaten. Şöyle düşünün salağlam bir zırhınız var ama karnınız açıkta. İşte savunmamızın tam olarak durumu bu. Hava savunma sistemleri Türkiye ye yerleştiğinde artık onların uzaktanda dokunamayacağı bir ülke haline geleceğiz ve dahası yakın bölgemizdeki operasyonlarını sınırlayabileceğiz. İşte tüm tatavanın gerçeği bu. Başka bir şey değil. Natocu Batıcı bir bakış açısı bize lazım değil. Avrasyacılıkta bize lazım değil. Çıkarımız ihtiyacımız neyi gerektiriyorsa bize o lazım. Bugün o Batı kulübü değil!

    Thomas DouschaThomas Douscha2 aylar önce
  • Ayhan hocam askeri platform veya silahların isimleri nerden gelir neye göre belirlenir bunlarla ilgili bilgilendirme videosu yapma imkanınız var mı acaba

    Elmir TopalElmir Topal2 aylar önce
  • Muhterem Ayhan bey videonuzu izledim.S 400 alınmasının amerikan tarafında nasıl bir yankı bulduğu itirazların nereden kaynaklandığı başlığını anlatırken ,Amerikan askeri kanadının s400 lerin f 35 uçağının radar analiz sonuçlarının rusyanın eline geçeceği şeklindeki Amerikan askeri kanadının kaygıları bulunduğu şeklinde açıkladığınız tez hakkında bir şeyler söylemek istiyorum... Evet doğru Amerikan askeri kanadı bu uçağın Türkiye ye siyasi politik kaygılar nedeniyle (dayatmaların türk hükümeti tarafından yerine getirirlmemesi) verilmemesi olasılığı nedeniyle elinde bulundurmak istediği bir bahaneden öte bir şey değildir. şöyleki ...Suriye Lazkiyede bulunan RUS s400 bataryaları İsrail tarafından kullanılan f35 leri zaten analiz ediyor.keşke amerikan tarafının bu tezlerinin bir bahaneden ibaret olduğunu da belirtseydiniz.Bu sizin videonuzun sonunda şu sonuca varmanıza neden olurdu ..s 400 ,kesinlikle daha büyük bir ihtiyaç rusyadan hava savunma sistemlerinin tedariki ve bu teknolojinin muhakkak transferinin getireceği kazanım son 40 yıldır batının tüm savaşlarda kullandığı hava üstünlüğüne ağır bir darbe vurur .

    Nurı GULERCANNurı GULERCAN2 aylar önce
  • Türkiye’nin gerçekten gelişmiş bir radar ağı var. Biz S400 sisteminde kendi radarlarımızı kullanamaz mıyız? Yani S400’ün sadece lançer ve füzelerini alıp kendi radarlarımız ile (Çafrad gibi) kombine edemez miyiz? Böylece hem ortak üretim üzerine büyük gelişmeler olur, hem de NATO IFF kütüphanesi riske girmez.

    Cagdas Riza YurekliCagdas Riza Yurekli2 aylar önce
  • En iyi kendimiz mili yapmamız gerekiyor sistemlerimize en uygun olur hemde daha ucuza yapar kullanırız

    marron allen jmarron allen j2 aylar önce
  • Adamların başkanına rahatça embesil diyorsun, abd medyasında da bu tür eleştiriler var, sıkıyorsa tr için bu tarz şeyler söyle ;) demokrasi böyle bir şey işte :)

    kıvanç oğuzkıvanç oğuz2 aylar önce
  • Ama abi hakan kılıç makalesinde şu ana kadar hiç bir sthealt uçak ülke sınırları içinde ve dışında reflektörsüz uçmadı, savaş hali dışında da uçmaz diyor.Avrupa da ki F35 ler de reflektörsüz uçmaları yasak . S400 ler zaten her hss gibi 7/24 değil tatbikat ve tehdit ortamında aktif olan sistemler.Yani amerika bu konuda çok da haklı değil aslında.

    kamil fatih pehlivankamil fatih pehlivan2 aylar önce
F 35 mi S-400 mü? Ne olacak Bu İşin Sonu????