S-400 vs. F-35 ! Hangisi Daha Avantajlı ???

Son günlerde yeniden alevlenen S-400 meselesinde son durum nedir? Türkiye'nin hangisine acilen ihtiyacı var? Olası bir çatışma durumunda S-400 mü etkili olur yoksa F-35 mi kazanır? Merak edenler içeri!
Adreslerim:
Facebook: Donanımcı Baba
Twitter: @AyhanTarakc

Instagram: ayhantarakci

#s400 #f35

Kaynakça:
www.f35.com/about/capabilities/stealth
nationalinterest.org/blog/buzz/video-proves-americas-f-35-stealth-fighter-truly-one-kind-53127
www.lockheedmartin.com/en-us/products/f-35.html
roe.ru/eng/catalog/air-defence-systems/air-defense-systems-and-mounts/s-400-triumf/
www.armyrecognition.com/russia_russian_missile_system_vehicle_uk/s-400_triumf_sa-21_growler_missile_russia_air_defense_system.html

Herunterladen

görünümler
126,391

YORUMLAR

  • İyi iyi Rusya ile aramızı iyi yapalım yapalım ki ABD bizim Voldemort'u göndersin. Bıktık lan.

    Schrödinger'in KedisiSchrödinger'in Kedisi4 saatler önce
  • Hocam senden rica etsem şu elektrikli traktör ile ilgili bir araştırma yapabilirmisin ne dir biz çifciler için ümit oldu sonra kayboldu gitti lütfen sesimi zi dile getir senin gibi kardeşlerimiz bu konunun üstüne giderse bu iş olur bizde can buluruz biraz lütfen

    Şenol DirbisoğluŞenol Dirbisoğlu5 saatler önce
  • uçak gemisini batırırmı ondan bahset hemşerim .

    çaplıçaplı5 saatler önce
  • Hocam, ülkelerin son dönemde Türkiye hakkında yaptığı makaleleri bir video olarak bize sunabilir misiniz?

    cнεη 파티흐cнεη 파티흐9 saatler önce
  • Hocam Rusların 1941 gibi bir yılda nasıl yaprıkları muamma olan Katyuşka Füze Bataryasıyla ilgili video yapar mısınız?

    HİTALİN !HİTALİN !9 saatler önce
  • Yugoslavya uzerinde vurulan F117 nin radara yakalanma sebebi bomba kapaklari felan degil yagmurda kabak gibi gorunmesidir ,belirli yagmurlu hava sartlarinda F117 stealth ozelligini yitirmektedir.

    Kayak GurusuKayak Gurusu12 saatler önce
  • Arkadaşım dedikodu işine girme geçen tank videosunda da saçmalayıp durdun

    Mehmet Kemal CansevdiMehmet Kemal Cansevdi12 saatler önce
  • Muhteşem bir anlatım. kesinlikle dinlenmeli

    Yakup KırışanYakup Kırışan14 saatler önce
  • Ayhan bey bu videoyu izlemenizi rica ediyorum.. trvision.net/detail/video-ZhTEDSq-ARo.html

    özgür türcanözgür türcan15 saatler önce
  • En iyi savunma saldırıdır, Bence F 35 ler olmalı

    SemerkandSemerkand15 saatler önce
  • Reis Türkiye'nin EMP calismasi varmı varsa ne aşamada ve EMP teknoleji nasıl bişey bu konu hakkında detaylı bir video hazırlar mısınız ?

    Ahmet CanAhmet Can19 saatler önce
  • S400 sistemini uydu sistemine bağlanırsa sorun kalmaz.

    ftygdtuu tggguuftygdtuu tggguu23 saatler önce
  • Hani bi laf vardır el ..........iyle gerdeğe girilmez derler.daha iyisini yapmadıkça ne s400 ne f35 hepsi hikaye.ne malum o sisteme rusyanın bir yazılım yerleştirip bir savaş durumunda s400 ü uzaktan kapatmayacağı?burada asıl sorulması gereken soru şu japonya ve almanya 2. Dünya savaşından yerle bir çıkmışken 12-15 senede dünyanın en büyük ekonomileri arasına girmişken biz 90 küsür senedir neden daha iyisini hadi onu da bırak aynısını yapamadık?

    Yusuf Kaan DeğirmenciYusuf Kaan Değirmenci23 saatler önce
  • Güzel bir noktaya deginilmis; Entegrasyon COK onemli. Burada cok zor bir is var muhendislerimizin onunde; o da Sovyet Standardinda olan S400’lerin radar aginin NATO Standardinda olan varolan radar agimizla entrgrasyonu. Bir nevi Apple’i PC’de calistirmak gibi diyebiliriz. Ama; Mumkun mu? Mumkun. Kolay mi? Degil. Ayhan’in dedigi gibi “o kadar para verdik sonuçta”.

    Emir Ali EnçEmir Ali EnçGün önce
  • akşama musait iseniz size hava saldırısı yapıcam ahahahahahahahahahaahaha

    ugur ozenugur ozenGün önce
  • hocam umarım son dediğiniz sey gercek olmaz.

    e Çelike ÇelikGün önce
  • Elmami kebapmi hangisi güzel :)

    yasin yazıyasin yazıGün önce
  • Abi tam hatırlamıyorum da İsraillin bir uçağını düşürmüştü Rusya o nasıl oldu anlatır mısın? Rusya'nın s300 ü mu düşürdü ? Böyle haberler vardı galiba o yüzden soruyorum teşekkür ederim video için ayrıca

    oğuz mertoğuz mertGün önce
  • ANTANOV YAP

    fatih kaçanfatih kaçanGün önce
  • ANTANOV YAP

    fatih kaçanfatih kaçanGün önce
  • AVTANOV YAP ANTANOV YAP ANTANOV YAP

    fatih kaçanfatih kaçanGün önce
  • Selam. AB-8B harrier Uçağı ile ilgili bilgi verebilir misiniz?

    MURAT ALASULUMURAT ALASULUGün önce
  • böyle bir saçma dedikoduyu nasıl kanala çıakrdın çok merak ediyorum

    Enes KesicioğluEnes KesicioğluGün önce
  • Hic uçak teknolojisi hic bir füze teknolojisinin önüne geçemez o yüzden göreceksiniz 1 sene sonra hayalet uçak olmadığı tum dünya tarafından kabul edilecek

    Muhammet YavuzMuhammet YavuzGün önce
  • Ya kardeşim bazen iyi hoş konusuyorsunda bazende sacmaliyorsun bu ülkenin emekli pilot tümgenerali diyorki ABD turkiyenin s400 almasinin f35 lerin hayalet uçak olmadığını ortaya çıkartmasından korkuyorlar

    Muhammet YavuzMuhammet YavuzGün önce
  • Ayhan hocam, ülkemizin denizaltıları kaç tane güç ve saldırı kapasiteleri nedir, bu konuda video yapabilirmisiniz?

    serkan ateşçiserkan ateşçiGün önce
  • İslamcı çomarların yönettiği ülkeden de anca bu gibi sığ tartışmalar gündem olur, ülkeyi hem içten hemde global olarak kutuplaştırdılar ülke ne batı bloğuna ait ne doğu bloğuna olduğu yerde bokunda boncuk arıyor.

    Gerçek KemalistGerçek KemalistGün önce
  • iran bir gün yarrağı fena yiyecek...

    İSTANBUL TVİSTANBUL TVGün önce
  • hocam s 400 ile patriot füzelerinin bir karşılaştırmasını yapsanız daha iyi olmaz mı¿

    Sniperattack SniperSniperattack SniperGün önce
  • S-400 yalnızca kendi radarını kullanmayacaktır herhalde. Bir sürü harici radar da yardımcı olur diye düşünüyorum. f 35 daha erken farkedilir.

    AcemiBeyAcemiBeyGün önce
  • F-16 (Viper) gelsin

    Arsen LupenArsen Lupen2 gün önce
  • Hocam pazar videosunu bekliyoruz, gözümüz yolarda.

    xd xdxd xd2 gün önce
  • Hocam buraya o S-300 lerin radar haritasini (10:49) ekleyebilirmisin? Ya da bulabilecegim bir link....

    xPHASISxxPHASISx2 gün önce
  • Hocam asıl soru şu: Biz S400 leri bizim AWACS'larla bağlayabilirmiyiz, yoksa Berijew mi alırız :)

    zeki99zeki99zeki99zeki992 gün önce
  • @Ayhan Tarakcı antonov uçakları hakkında video yapabilirmisiniz

    Umit KocabaşUmit Kocabaş2 gün önce
  • elımızdekı toplam s-400 fuzesı 16 olacak , amerıkanın toplam savas ucagı sayısı 2600

    ender sonender son2 gün önce
  • Hocam ruslarin yeni ucak gemisi Lamantin hakkinda video yaparmisin.

    Adolf HitlerAdolf Hitler2 gün önce
  • Abi f 16 lar hedefi ıskalayabilirlermi cumhurbaşkanlığı külliyesi neden hedefi ıskaladı *

    The LuşiaThe Luşia2 gün önce
    • @Dutch Republic MappingTM Saçmalık işte herhangi bi tehdit olmamasına rahmen hedef ıskalama .D

      The LuşiaThe Luşia2 gün önce
    • @Dutch Republic MappingTM asdasdasdas

      The LuşiaThe Luşia2 gün önce
    • kafası karışmış f-16'ların (!)

      Dutch Republic MappingTMDutch Republic MappingTM2 gün önce
  • S400 Kutu açılım videosu bekliyoruz. Ayhan abi. 😂

    BeytullahBeytullah2 gün önce
  • Parayla düşman durdurma yöntemimi tüm bunlar ah şu savaşlar olmasada nice yardıma ihtiyacı olan insanların nimeti olsa

    herseyhersey2 gün önce
  • Ayhan Tarakci , cok sacma konusuyorsunuz bazen. S400 lerin parasini aldiktan sonra Türkiye almis almamis umrunda degil demissin. Bu yorum sizin derin siyaset bilgi seviyenizi gösteriyor. F 35 , S400 bire bir , F35 kazanir demistiniz. Cok bilgisizce konusuyorsunuz. F35 otuz Kilometre yaklasip füze atsa bile , attigi füzelerin max. Hizi 3200 km/h oysaki S400 onlarca hedefi ayni anda havadan indirebiliyor ve bunu 17 bin km/h hizla yapiyor. Yaptigin tespit nekadar sacma bi düsün. Evet belki hedefe ilk mühimmati F35 yollar ama kapaklar acildiktan bir kac saniye sonra hem F35 hemde attigi mühimmat düsürülür

    Elley RokElley Rok2 gün önce
  • S400 ve F-35 ile ilgili. Tarafsız abartılmamış düzeyde ve olası senaryoları bile güzelce derleyip video haline getiren, Ayhan hocanin kıymetini bilin..

    Uğur K.Uğur K.2 gün önce
  • A10: hoş geldin yeni kurban kabusun olucam :D

    JOHN ROACHJOHN ROACH2 gün önce
  • Acil ihtiyaç hava savunma bu gerçek s400 abd ye çok koysada bu durum alındı f35 olmazsada alternatif çok burda önemli olan ABD eski si gibi bizi yönetemiyor

    İsmail Yılmazİsmail Yılmaz2 gün önce
  • Usta güney kore silahlı kuvvetleri videosu yapsana

    fenomen esmerfenomen esmer2 gün önce
  • Konunun meraklilari imkaniniz olcusunde savunma sanayine bagis yapin.

    pinar denizpinar deniz2 gün önce
  • incirlik üssü hakkında video yapar mısın herkes incirlik adını bir yerden duyuyor ama içeride neyin ne kadar olduğunu önemini bilen yok

    Mehmet Can BiçerMehmet Can Biçer2 gün önce
  • Abd ve turkiye danisikli olarak dalasip ruslardan s400 u temin etmek icin plan yapmis olmasin? Abd s300 temin etmek icin ugrasip elde etmisti.Olur mu olur.

    diren kucukobadiren kucukoba2 gün önce
  • Hocam paylasimlarin super . Bir muhabbette gecti bu s400 ler biri sanli urfaya kurulacakmis burda tehlike cokmus pyd pkk bize roket ve top atarsa onlari engellemeyecek mis sadece guldum ve boyle birsey mumkun degildedim s400 hic bir top atisini obus havan atisini engellemez dedim . Saten pyd pkk elinde ki atacak olduklari malzemeler s400 cok daha altinda bir yapiya sahip dedim . Bu konubhakkinda kisaca bilgi verirsen sevinirim. Kolay gelsin iyi calismalar emegine sağlık

    Ferdi KaraerFerdi Karaer2 gün önce
  • Daha çok askerı havacılık ve teknoloji

    Fatih ErdoğanFatih Erdoğan2 gün önce
  • Ayhan bey; S-400 sisteminin aktif duruma gelmesi ile ilgili 5-10 dk arasında gibi rakamlar telafuz ediliyor.Eğer bu ifadeler doğru ise; sistemin pasif durumda bekletilmesi, video da bahsedilen diğer devletlerin "yanlışlıkla" hava sahasını ihlal ederek S-400 kapsama alanına yönelik geri istihbarat almalarını engellemez mi? Başka bir açıdan bakarak,savaşlar anlık olaylar sayılmaz ve en yakınımızda hava kuvvetleri güçlü ve nispeten daha hazır durumda olan yunanistan yada israili ele alırsak; bu devletlerin uçaklara kalk emri verip operasyon alanlarına ulaşmasının en az 20-25 dk 'yı bulacağını tahmin ederek söylüyorum bu süre zarfında S-400 bataryaları aktif hale gelemez mi?

    Uxyz SelxxUxyz Selxx2 gün önce
  • Haaaaahhhaaaaaa. S 400 boş bir macera yani by ayhan aynacı göre, onun için abd aylardır yırtınıp durdu almayın diye. Onun için bu kadar gürültü koparıldı. Neyse ayhan bey söylediyse doğrudur.

    Rasat GörürRasat Görür2 gün önce
  • Merhaba Ayhan Bey. Yunanistanın ABD'den aldığı mh 60r helikopterleri ile alakalı bilgi verebilir misiniz lütfen?

    CEREYAN *CEREYAN *2 gün önce
  • Ayhan bey bohac insansiz kara araci uretmisti bir firmamiz onunla ilgili bir video yapabilir misin tasarimi cok guzeldi ters donsede gidebilen silahini icinde tasiyan takip havan ve sniper tespit gibi ozellikleri vardi

    vatanın evladı bozkurtvatanın evladı bozkurt2 gün önce
  • Saçma bir video olmamışmı sencede Ayhan bey?

    Backup AlertBackup Alert3 gün önce
  • Memleket hahikaten cahil dolu...

    Backup AlertBackup Alert3 gün önce
  • Hocam awacs'lar ile s400 beraber kullanılabilinir mi? Kendi hava sahamızda uçan bir awacs'ı, f35 veya başka bir sistem s400'e rağmen düşürebilir mi?

    Emre ÖzyurtEmre Özyurt3 gün önce
    • Awacs la s400 kullanamassın patriot ve samp t ile kullanılabilir. Awacs için anti radyosyon ve ya hipersonic füzelerle Yeterince yaklaşaşır vurulamısı olası

      Cr7 KrmnCr7 Krmn3 gün önce
  • Dayı bir siktir git ya götünüz den masal uyduruyosun amq sanki s400 mühendislerinden amq chpci tipi var sendede. Çin hindistan bi4yarrak bilmiyor s400 alıyor. Sen biliyorsun ha 😂😂 dünya yuvarlakmış yarak kafası dediğinle alakası yok

    Yigit JkorYigit Jkor3 gün önce
  • S400 aktif olarak kullanılmayacak diyen birisi ya ahmaktır ya zır cahildir, yada batının piyonudur

    Şahabettin AkgülŞahabettin Akgül3 gün önce
  • Yunanistan'daki S300ler ABD tarafından eğitim - test amaçlı kullanılıyor deyince benim de aklıma başka senaryolar geldi.

    mete kavrukmete kavruk3 gün önce
  • Ayhan abinin tshirtü şu anda üzerimde var :i

    `Francesco Petrarca`Francesco Petrarca3 gün önce
  • Ekşisözlük’ten gelenler?

    Mehmet kayaMehmet kaya3 gün önce
  • F35 35 km yaklaşıyor F16 16 km 😀

    Barış GültekinBarış Gültekin3 gün önce
  • şu an Türkiye nin en büyük ihtiyacı ikisi de değil , pilot :(

    Emre O.Emre O.3 gün önce
  • Radar tesbitinizde sadece s 400 radarı değil mevcut Radar sistemlerimize entegreden bahsetmissiniz. Bir gazeteci olarak bilgim dahilinde mevcut sabit radarlar coğrafi şartlardan etkilenmemek için zaten yüksek noktalarda konuşlanmıştır. Ayrıca birkaç ülkede bulunan hava da awacs ucak radarları sayesinde cok ciddi bir radarlar bilgisi elde etmekteyiz. Adları Kuzey, Güney, Doğu, Batı.

    mustafa afmanmustafa afman3 gün önce
    • Awacs ların radarları ile s400 lere bilği sağlıyamazsın yada türkiyenin radarlarına enteğre edemessin

      Cr7 KrmnCr7 Krmn3 gün önce
  • İkisinide alıcaz çünkü ikisinede para ödedik

    13. CUMA13. CUMA3 gün önce
    • Bu amerika orospu çocuğu vermez

      Umut YılmazUmut YılmazGün önce
  • Ya bu nası iş mavi ekran olmadan günler dedin mavi ekran verdi senelerdir şehir inşa ettiğim harita gitti şikaywtçiyim

    ÖzberkÖzberk3 gün önce
  • Abi sana bir sorum olacak geçenlerde bir haberde görmüştüm Çin yapay yıldız yapmıştı bununla ilgili bir video çekermisin veyatta bunun yapılabileceğini yazarmısın benim aklım almıyor da haberin linki : www.hurriyet.com.tr/galeri-cin-yapay-yildiz-uretti-41020149

    Oyun EtiketiOyun Etiketi3 gün önce
  • Şahsi fikrim , tamam bir su 57 f 35 veya f 22 kadar 5 nesil değil ama Eğer abd vermezse, kendi tfx uçağımizi üretip , Amerika ya gobekten bağlı olmaktan daha iyidir diye düşünüyorum. Bu geçiş doneminde yine abd de nin yaptirimlari ile karsilasilacilak olsada su 35 ile geçiş yapılabilir. Tfx gelene kadar , hoş dünyanin 6 nesil uçağı , çeşitli ülkeleri ile ayni f 35 projesi gibi gelistirilebilir. Rusya , Pakistan vs vs vs vs girisimler yapılabilir. Diye düşünüyorum.

    Mesut InanmesutMesut Inanmesut3 gün önce
  • Skorsky üretimi yapacaktık. Uzun zamandır ses yok.iptal esildi mi yoksa üretiyormuyuz

    muhammet enes saruhanmuhammet enes saruhan3 gün önce
S-400 vs. F-35 ! Hangisi Daha Avantajlı ???