Ticaret Savaşları’nı ciddiye alalım mı? ( Amerika vs. Çin )

Bu videonun bir hikayesi var. Önce Çarşamba günü Syracuse’de açık havada sincaplı, ağaçlı, otlu böcekli bir çekim yaptık, ama çok rüzgar vardı. Ses kötüydü, çöpe attık. Sonra New York’ta bir otel odasında zor şartlar altında bir daha çektik. Çünkü Ticaret Savaşları sanılandan daha büyük bir küresel hegemonya çekişmesinin görünen yüzü. Ayrıca bir çok yönüyle Türkiye’yi de yakından ilgilendiriyor.
Bu konuda bir de makale yazdım.
www.paraanaliz.com/2019/dunya-ekonomisi/ticaret-savaslari-kuresel-hegemonya-ve-turkiyenin-payi-33747/
Web sitemiz: www.paraanaliz.com/

Herunterladen

YORUMLAR

  • ABD asla Çin'in ekonomik gelismesini durduramayacak, göreceksiniz.

    Metsada007Metsada00711 aylar önce
  • Hocam seferi olduğun için rahatlıkla içebilirsin

    dark knightdark knight11 aylar önce
  • 😂😂 Sizleri seviyoruz

    Burak AltıyüzefBurak AltıyüzefYıl önce
  • Atilla Hocam, Twitter'da kimse izlemedi diye yakınmışsınız,iş yoğunluğundan şimdi fırsat buldum kendi adıma kusura bakmayın,her zaman sizinleyiz,değerli görüşleriniz bu kadar düşünce fukarası bir ülkede bizim için çok önemli;siz çöldeki bir vaha gibisiniz...

    T.Aktan AKGÜNT.Aktan AKGÜNYıl önce
  • 2 kutuplu. Sovyetleri nasıl yok sayabiliriz?!

    HadiMaliHadiMaliYıl önce
  • bu vidyo formatı çok daha iyi. kanalın abonesi çoook azken de böyle vidyolarınız vardı hatırlıyorum. nerden nereye

    tuncelceltuncelcelYıl önce
  • İçün ❤️

    GamzeGamzeYıl önce
  • Biz sizin her videonuzu severiz keşke atmasaydiniz üstad.👁️👁️‍🗨️

    NAFİYE ALKANNAFİYE ALKANYıl önce
  • bizim gözlerimiz ölmeden önce ''Amerika'nın süper güçlü devletten büyük devlet konumuna geldiğini'' görecek. doların biraz kağıt ve mürekkep olduğunu dünya biliyor. dünya milletleri doları haketmediği seviyeden düşürecek. petrolü kontrol ederek doları yaşatmaya çalıştığını herkes görüyor. diren dünya... bu arada hocamı çok severim, takip ederim amerikanın kılıcını sallasa dahi. :D

    laurus nobilislaurus nobilisYıl önce
  • Çinin borcu varda kime...Kim bu borcu defterine alacak olarak kaydetmiş..Hep borçlu yönünden bakılıyor olay ama alacaklı çok mu rahat..

    Spoo KySpoo KyYıl önce
  • taviz değl tAAAAAAAAAviz hocam hiç yakışmıyor valla bak

    arkadashharkadashhYıl önce
  • Abi banyoda dus Sesi geliyor😜😜

    Altug AtaAltug AtaYıl önce
    • What are you meaning?

      Ayberk TümtürkAyberk TümtürkYıl önce
  • bunlar amariganın gelişmesini istemeyorlar, bu liberaller 70 yılda ne icraad yabdı? icimizdegi hayinler bitmiyor, bunlar çine, k.koreye hizmet ediyor, dış mikrarlara yaranmaya çalışıyorlar. bunlar amerigamızı terörle, ışidle terbiye edeceklerini sanıyor... san francisco 9/11 şehitleri köprüsü ve millet bahçelerimiz ile geliyoruz

    Tillke RohkeaTillke RohkeaYıl önce
  • sayenizde ekonomiyi sevdim hocam :))

    Emre SaglamEmre SaglamYıl önce
  • hocam teşekkürler, ama sesiniz daha net olsa daha güzel olurdu.

    nic bnic bYıl önce
  • Bitsin bu Sıla hasreti hocam dön yurduna

    RecepRecepYıl önce
  • Hocam Selamlar, açıkçası Türkiye'de takip ettiğim, hocamlarımdan sonra, nadir ekonomistlerdensiniz, o yüzden bu soruyu size yöneltmek istedim, umarım okuma şansınız olur, sizce Merkez Bankası Başkanı, seçim yoluyla mı gelmeli, yoksa geleneksel sistem devam mı etmeli ? Saygılar.

    Ömer SarigulÖmer SarigulYıl önce
  • Hocam fazla topa girmeden genelleme yorumlar Hayırdır yorumlar genellemelerle gitti 😥

    Ismail ErginIsmail ErginYıl önce
  • Günde 6 saat çalışırsak 4 farklı vardiya olursa hızlıca işsizlik azalır ve kalkınabiliriz. Ürün verimliliği de 2 katına çıkar.

    İlkhanİlkhanYıl önce
    • @Alperen Şenel bu şekilde de verim çok düşük. Kalite düşüyor insan da bir yere kadar kaliteli çalışabiliyor bunun işverene de faydası yok. İşçi mutlu olmadan işini doğru yapamaz.

      İlkhanİlkhanYıl önce
    • O kadar alınan işçinin ücretini hangi firma karşılayabilir ki? Üç vardiys olmsına rağmen bir sürü fabrika kapandı veya işçi çıkardı?

      Alperen ŞenelAlperen ŞenelYıl önce
  • teşekkürler

    Rüzgar MühendisiRüzgar MühendisiYıl önce
  • hocam sen kenefte bile video çeksen izleriz:)

    Taner K.Taner K.Yıl önce
  • O ne biçim oda ya 😝

    Karaca KARACAKaraca KARACAYıl önce
  • Fazla dagılmışsın. Dünyadaki ekonomik cöküş heeh tam burası Gel tabi ülkemiz güzel biyer Sen sen sen Oralara özenme dünya burdan yönetiliyor Booom

    Murat KılınckayaMurat KılınckayaYıl önce
  • Hocam, verdiğiniz bilgiler gerçekten çok değerli. Ama hukukta "esas kadar usul de önemlidir" şeklinde bir kaide var. Sizin videolarınızın bu kadar beğenilmesi ve paylaşılmasının sebeplerinden bir tanesi de en az içerik kadar önemli olan kaliteli çekimlerinizdir. En kısa zamanda Türkiye'ye dönerek eski kalite düzeyine çıkmanızı veya ABD'de o kalitede çekimler yapmanızı diliyorum.

    Levent Z. SerdarLevent Z. SerdarYıl önce
  • Amk dunyanin bir yerinde ne olsa ucu hep bize dokunuyorrrr

    by rabbittoothby rabbittoothYıl önce
  • Mr. Greenisle, we are following you with loving.

    scscYıl önce
  • Hayrola hocam siz de mi kapağı yurt dışına attın?

    altay alperenaltay alperenYıl önce
  • Atilla bey, Bist için bir video çekmeniz mümkün müdür ? Şu an daha çok yerel politika kaynaklı Bist zor günler yaşamakta, beklentileriniz ve tespitleriniz ile ilgili bir video özellikle küçük yatırımcı için aydınlatıcı olacaktır.

    Or ErOr ErYıl önce
  • Abi bu Trump ülkenin başına nasıl geldi hayla anlamadım adam geldiğinden beri dünya çalkantı halinde

    Fatih EtyemezFatih EtyemezYıl önce
  • Havaalanında karşılayıp omuzlara alalım yeni transferimizi

    e. s. a.e. s. a.Yıl önce
  • Fatih Çarşamba ve drama Mahallesi toplanıp havaalanında seni bekleyeceğiz temiz bir dayak yiyeceksin Merak etme canına kastetmiyoruz çünkü Sayın Cumhurbaşkanımız ne derse tam tersini söylüyorsun Doğru veya yanlış Onun söylediklerini yalanlama bu bizim iyiliğimiz için yapıyor her şeyi dünya lideri Amerika bizden korkuyor

    Xanthus IbelmanXanthus IbelmanYıl önce
  • GOP'a iştah kaybolursa daha hızlı para çıkar Türkiye'den (10:40) ... burası çok önemli, pardon çokomelli

    Ahmet OsmanogluAhmet OsmanogluYıl önce
  • Hocam Yeşilada da çekseniz bile izleriz :)))))

    Şehir EminiŞehir EminiYıl önce
  • hocam kayit suresi 14:53. Yakinda Istanbul'un fetih kutlamalari var. Bununla ne anlatmak istiyorsunuz?

    Bilal CatakogluBilal CatakogluYıl önce
  • Hocam emekli ol gel papcide savaşalım

    KarizmatikEmmiKarizmatikEmmiYıl önce
  • Borsa daha da dibe gider mi ? Dolar bazında bu kadar ucuz BiST’e alıcı ne zaman gelir ?

    Orkun KubilayOrkun KubilayYıl önce
  • Dönün artık oradan bakın otel odasında niye yaşıyorsunuz çocuğunuz orada yaşıyor zaten ?

    Orkun KubilayOrkun KubilayYıl önce
  • sıkı takipteyiz ama kediler ne oldu onları merak ediyorum açıkçası :)

    bedii egemenbedii egemenYıl önce
  • O turp pa söyle bir rahip yüzünden iflas ettim dolar üzerinden....gelirken tazminatımı al gel ...

    alex01alex01Yıl önce
  • teşekürler atila bey işallah bu sene yine terör oyunlarıyla turist akışımızı kesmezler bu yıl tek para girdimiz o olacak görüküyo

    musa ünalmusa ünalYıl önce
  • İran düşerse Türkiye'nin yaşam ömrü 60 dakikadır...

    Onur VardarOnur VardarYıl önce
  • Trump iyi yolda değil onu devirirler.Ülkeler Mühendis kafasıyla yönetilmez...

    Onur VardarOnur VardarYıl önce
  • Müesses Nizamın kurucularıyla ABD başkanı Trump arasında yeni Dünya düzeni için bir savaş var.Trump benim paramın sözü geçecek diyor diğer taraftakiler sen demode kaldın yeni sisteme geçiyoruz diyor.Bunların yanında bize de S-400 bombasını kucağımıza koydular.Böylece ortaya çıkacak ticari ve veraset savaşlarıyla hepimiz etkileneceğiz...

    Onur VardarOnur VardarYıl önce
  • Türkiye'yi ne etkilemiyor ki zaten Uzay'da başka gezegene meteor çarpsa bizden biliniyor...

    Onur VardarOnur VardarYıl önce
  • Abi saftın kaymış noldu sana

    Ugir YimazUgir YimazYıl önce
  • ABD ile Çin arasındaki ticaret savaşı bana tarihte İngiltere-Fransa'nın Çin ile olan Afyon savaşlarını hatırlatıyor. Bence Batılılar Afyon savaşında olduğu gibi şimdilik istediklerini alacaklar, ancak Çinliler çok sabırlıdır ve içlerine giren her şeyi zamanla kendilerine çevirirler. ABD'li teknoloji şirketlerine de bunu yaptılar. Cengiz Han, Çin'i feth etmiş ancak topraklarına katmamıştır, sadece vergiye bağlamakla yetinmiştir. Çünkü Çin'i alırsa ordusunun Çinlileşeceğini düşünmüştür. Uzun lafın kısası Batılılar şimdilik istediğini alabilir ama uzun vadede işler değişecek diye düşünüyorum. Sömürenler sömürülen olabilir. Ne de olsa etme bulma dünyası. Ancak işin tuhaf yanı Çin'i bu duruma getirenler zamanında Amerika'yı İngiltere'nin yerine dünyanın süper gücü yapanlar yani küreselciler.

    Alper KaradayiAlper KaradayiYıl önce
  • Atilla abi para da bassınlar hepimiz tam 90 lara dönmüş olalım. o günleri yaşamayan genç arkadaşlar görmüş olurlar...

    Eren BalciEren BalciYıl önce
  • Yapma Atilla abi. Abd bize vurmaz diye bir kaide yok! Kıbrıs bölgesi bizim için çook sıkıntılı! Hem de toplu şekilde gelirler! Yani abd, yunan, fransız, yahudi... S400 bu yüzden abd ye sıkıntı oluyor! Adam rahat rahat vuramayacak tabii. (Not: yukardaki ülkeler bilerek kücük yazılmıştır... ; )) Ne Mutlu TÜRKÜM Diyne...

    Cakar NamikCakar NamikYıl önce
  • Girişi gördüm ve dedim ki; bu bildiğin Hangover 4 :))))

    PeacemakerPeacemakerYıl önce
  • Hocam emeğinize sağlık

    Ozgur YıldırımOzgur YıldırımYıl önce
  • Abi yoktun, merkez bankası yine bişiiler yaptı, anlamadık. Dön gel acil, muhtacız sana.

    aramonaramonYıl önce
  • Filler tepisir olan çimene olur.

    utopya21utopya21Yıl önce
  • Hocam bu oda gecesi ne kadar ödüyorsunuz oralarda?

    Syndicate RatoshiSyndicate RatoshiYıl önce
  • ingilizce makaleleri oku. bize nasihat et. ben herşeyi biliyorum havası. lastikte de hava var. ama o bir işe yarıyor. ya sen

    ehrimenehrimenYıl önce
  • gevezelik yapıyor. ele avuca sığın hiç bir durumu söz konusu değil.

    ehrimenehrimenYıl önce
  • trump seneye 01/11/2020'de değişicek.

    Serhat AçarSerhat AçarYıl önce
  • ya şimdi amerika çin savaşı var da bundan solaylı olarak en çok etkilenen ülkeler 1-arjantin 2-türkiye ... e tabi bide damat var bizde damat sussun dolar yükselmesin halka yeter ya.

    Serhat AçarSerhat AçarYıl önce
  • Trump Çin i yer parça pincik yaparrrr

    NAFİYE ALKANNAFİYE ALKANYıl önce
  • bu krizde Bankalar batmaz degilmi hocam

    Ugur ErolUgur ErolYıl önce
  • Bombardiman altindami yapiyon programi sac bas dagilmis

    alien energyalien energyYıl önce
  • Çok güzel anlattınız hocam Teşekkür ederim.

    Samet DEMİRTAŞSamet DEMİRTAŞYıl önce
  • Artık her videonun sonun da sanki Hazine ve Maliye Bakanıymış gibi çözümleri de sunun , sadece olanı biteni olacakları değil

    Levent ÖzdemirkanLevent ÖzdemirkanYıl önce
  • Hocam goruntusuz sadece sesinden bilgi dinlemek bile yeter varol hocam

    Oguz AkdemirOguz AkdemirYıl önce
  • Türkiyemiz varken neden New York?Dön artık hocam.

    Pala AslanPala AslanYıl önce
  • çatlak profesör

    Mert CENGİZMert CENGİZYıl önce
  • İçip sıçmıışsınn

    Macera BizdeMacera BizdeYıl önce
  • Çin patentlere önem vermiyor ve batılı teknolojileri çalıyor genelde

    MarshmallowMarshmallowYıl önce
  • dışarda newyork manzarasıyla çekme şansınız var mı?

    MarshmallowMarshmallowYıl önce
  • Ekonomik olarak istanbulun kalkindirma gucu ile ilgili bizleri bilgilendiren bir video cekerseniz cok sevinirim. Merak icindeyim, istanbulun sırtında nasıl bir ekonomik yuk taşıma potansiyeli var ki, birakmadilar pesini? Ben bir istanbullu olarak, yapilanlarin sadece politik olduğunu düşünmüyorum. İstanbul'u birakamamanin arkasında bu sehrin ulkeye ekonomik bir yon verme gucu olabilir mi? Kaldi ki cumhurbaşkanının berat albayrakin ısrarı ile secimler konusunda fikrini değiştirdigini okuyorum, dinliyorum. Daha neler yuklenecek bu güzel şehrin üzerine? Istanbullu bir yurttas olarak agaclari eriyen, mevsimi değişen, artık kar yagmayan, gökyüzü gorunmeyen, oksijen alinamayan, artik ismini bildiğim semtlerin bilmedigim semtlerden daha az olduğu (dogma büyüme İstanbulluyum) sehrimde ekonomik olarak bizleri nelerin bekledigini bilmeyi cok isterim. Simdiden tesekkur ederim.

    ceren gultekinceren gultekinYıl önce
  • Atilla hocam Trump ve Jim Ping şahsi paralarını altına gitmişlerdir 😂🤣

    dinçer yılmazdinçer yılmazYıl önce
Ticaret Savaşları’nı ciddiye alalım mı? ( Amerika vs. Çin )